«Αναλφάβητη» μοιάζει η αγροτιά μπροστά στις τεχνολογικές εξελίξεις.

agrotis
- Διαφήμιση -

«Αναλφάβητη» μοιάζει η αγροτιά μπροστά στις τεχνολογικές εξελίξεις.

Στο κατώφλι μιας νέας εποχής όπου οι τεχνολογικές εξελίξεις και η κλιματική αλλαγή δεν επηρεάζουν απλώς τον αγροτικό τομέα παντού στον κόσμο, αλλά τον μετασχηματίζουν ραγδαία, η ανάγκη για εκπαίδευση των Ελλήνων αγροτών καθίσταται επιτακτική. Η Ελλάδα, απέναντι στις προκλήσεις που έχουν ήδη αναδυθεί, ως χώρα με ισχυρή αγροτική παράδοση και μοναδικά προϊόντα, δεδομένου ότι ο πρωτογενής τομέας απασχολεί το 11% του εργατικού δυναμικού και συνεισφέρει περί τα 14 δισ. ευρώ στο ΑΕΠ, βρίσκεται σε μία κρίσιμη καμπή παλεύοντας με την αντιμετώπιση χρόνιων παθογενειών.

Το νέο κείμενο πολιτικής της διαΝΕΟσις, το οποίο υπογράφει ο Διαχειριστής του Μεσογειακού Κέντρου Ικανοτήτων Αγροδιατροφής και Διευθυντής του ΚΔΒΜ-ΙΣΑΕΚ Τεχνικών Σχολών Επιμελητηρίου Ηρακλείου, Μιχάλης Καθαράκης υπογραμμίζει την ανάγκη βελτίωσης και επέκτασης των τοπικών θεσμών αγροτικής εκπαίδευσης, χαρτογραφεί αναλυτικά τα καθεστώτα αγροτικής εκπαίδευσης έξι ευρωπαϊκών χωρών και σκιαγραφεί έναν ρεαλιστικό «οδικό χάρτη» για τις απαραίτητες αλλαγές.

- Διαφήμιση -

Για να το επιτύχει αυτό, είναι ανάγκη να τολμήσει έναν ριζικό εκπαιδευτικό μετασχηματισμό που θα της επιτρέψει να μεταμορφώσει τον αγροτικό της τομέα, επιστρατεύοντας νέες πρακτικές και τεχνολογικά εργαλεία της νέας εποχής. Ωστόσο, η πραγματικότητα σήμερα απέχει πολύ από αυτόν τον στόχο. Τα στοιχεία της διαΝΕΟσις αποκαλύπτουν μια ανησυχητική εικόνα: Μόλις το 0,7% των Ελλήνων αγροτών έχει λάβει ολοκληρωμένη επαγγελματική κατάρτιση, τη στιγμή που σε χώρες όπως η Γαλλία και η Γερμανία, οι αγρότες με πλήρη αγροτική εκπαίδευση ξεπερνούν το 30%. «Είναι σαν να προσπαθούμε να αντιμετωπίσουμε τις προκλήσεις του 21ου αιώνα με εργαλεία του 20ού.», σημειώνει ο μελετητής στο κείμενο πολιτικής για τη μεταμόρφωση της ελληνικής αγροτικής παραγωγής σε πρότυπο καινοτομίας και βιωσιμότητας. Ένα τέτοιο μοντέλο περιλαμβάνει, μεταξύ άλλων, ένα δίκτυο από διάσπαρτα στην ελληνική ύπαιθρο «έξυπνα αγροτικά κέντρα μάθησης», καινοτόμα χρηματοδοτικά εργαλεία, συμπράξεις δημόσιου και ιδιωτικού τομέα, και στοχευμένη αξιοποίηση ευρωπαϊκών κονδυλίων, η χώρα μπορεί να δημιουργήσει ένα οικοσύστημα γνώσης που θα αυτοτροφοδοτείται και θα εξελίσσεται διαρκώς.

Διαβάστε περισσότερα ΕΔΩ

Ακολουθήστε το serrespost.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα του Ν. Σερρών και όχι μόνο.

- Διαφήμιση -