Διοικητικός εκσυγχρονισμός του Δήμου Σερρών

koufotolis
- Διαφήμιση -

Διοικητικός εκσυγχρονισμός του Δήμου Σερρών

Δημιουργώντας νέες σχέσεις εμπιστοσύνης

- Διαφήμιση -

Ο Διοικητικός εκσυγχρονισμός του Δήμου Σερρών είναι ένας από τους βασικούς στόχους της νέας Δημοτικής Αρχής της Βαρβάρας Μητλιάγκα, καθώς αυτός θα οδηγήσει στην λειτουργία του Δήμου με διάφανες και ξεκάθαρες διαδικασίες στις σχέσεις του ευρύτερα με την κοινωνία.

Οι Δημοσιονομικές υπηρεσίες Εποπτείας και Ελέγχου (ΔΥΕΕ) του Ν. Σερρών στην έκθεση ελέγχου Οικονομικού Έτους 2020, είχαν εντοπίσει σημαντικές δυσλειτουργίες, με συγκεκριμένες προθεσμίες διόρθωσης και συμμόρφωσης από μέρους του Δήμου Σερρών.

Συγκεκριμένα για την ορθή Διοικητική Λειτουργία είχε γίνει σύσταση, ο Δήμος Σερρών να προβεί στην τροποποίηση του Οργανισμού Εσωτερικής Λειτουργίας (Ο.Ε.Υ.) έτσι ώστε:

  • α) να τηρείται η ιεραρχική διάταξης και η πυραμοειδής δομής
  • β) να καταργηθούν τα μη στελεχωμένα γραφεία, όπου αυτό είναι εφικτό ή να συγχωνευθούν με άλλα
  • γ) να αποφεύγονται περιπτώσεις όπου ένας προϊστάμενος, προΐσταντο του… εαυτού του(!) ή είχε υφιστάμενους… έναν μόνο υπάλληλο.

Αποδέκτης των συστάσεων ήταν ο Δήμαρχος Σερρών με προθεσμία συμμόρφωσης στις παρατηρήσεις τους 12 μήνες (Λήξη 28 Αυγούστου 2023)

Ο έλεγχος εντόπισε την ύπαρξη 7 Διευθύνσεων, πολλών τμημάτων (36) και ακόμα περισσότερων γραφείων (77).

Από τα 77 γραφεία τα 29 ήταν… μη στελεχωμένα! Αρκετές διευθύνσεις προΐστανται συγχρόνως γραφείων και τμημάτων, τα οποία τοποθετούνται στην ίδια ιεραρχική βαθμίδα, με αποτέλεσμα να λαμβάνει επίδομα θέσης, έχοντας ως μόνο υπάλληλο τον ίδιο!!!

Επίσης ο Έλεγχος είχε εντοπίσει τη δυσλειτουργία στη συνεργασία και επικοινωνία μεταξύ των επιμέρους τμημάτων και γραφείων, που οφείλεται κυρίως στην ύπαρξη μεγάλου αριθμού αυτών.

Αυτή είναι η πραγματικότητα, αυτές ήταν οι προθεσμίες συμμόρφωσης… οι οποίες πέρασαν χωρίς να έχουν ολοκληρωθεί οι διορθώσεις που πρότεινε ο έλεγχος.

Νέος Οργανισμός Εσωτερικής Λειτουργίας (Ο.Ε.Υ.)
Αποτελεί κοινή αντίληψη, ότι ο Οργανισμός Εσωτερικής Λειτουργίας (ΟΕΥ) είναι το βασικό εργαλείο για να λειτουργήσει αποτελεσματικά ένας δήμος. Αυτός καθορίζει τις αρμοδιότητες των δημοτικών υπηρεσιών, την οργάνωση, τη διοίκηση και τη στελέχωση τους. Αποτελεί ουσιαστικά το «Σύνταγμα», κάτω από το οποίο λειτουργούν οι δημοτικές υπηρεσίες.

Υποχρέωση μιας σοβαρής δημοτικής αρχής είναι να λειτουργεί ο Δήμος, στη βάση του ευρωπαϊκού προσανατολισμού, της τοπικής αυτοδιοίκησης.

Σημερινή κατάσταση.
Με την κατάργηση των Δημοτικών Νομικών Προσώπων Δημοσίου Δικαίου ΟΠΑΚΠΑ (Παιδικοί σταθμοί-Αθλητισμός) και ΚΕΔΗΣ (Πολιτισμός) και την αναμενόμενη έγκριση της Τροποποίησης του Οργανισμού Εσωτερικής Υπηρεσίας του Δήμου Σερρών, ο Δήμος θα διαρθρώνεται σε επίπεδο 9 Διευθύνσεων :

  • 1) Διοικητικών Υπηρεσιών
  • 2) Οικονομικών Υπηρεσιών,
  • 3) Τεχνικών Υπηρεσιών
  • 4) Καθαριότητας,
  • 5) Ανάπτυξης και Αγροτικής Οικονομίας
  • 6) Κέντρου Εξυπηρέτησης Πολιτών,
  • 7) Κοινωνικής Προστασίας και Υγείας
  • 8) Παιδείας, Αθλητισμού και Πολιτισμού και
  • 9)η Διεύθυνση Εκπαίδευσης Προσχολικής Αγωγής

Η νέα Δημοτική Αρχή, συνειδητοποιώντας ότι η ανάταξη του Δήμου Σερρών θα ξεκινήσει με την εφαρμογή ενός νέου Οργανισμού Εσωτερικής Λειτουργίας, ζήτησε τη συνδρομή εμπειρογνωμόνων & ειδικών συμβούλων, ώστε να προχωρήσουν τάχιστα οι διαδικασίες για τη σύνταξη ενός νέου Οργανισμού Εσωτερικών Υπηρεσιών, που ορίζει το νομοθετικό πλαίσιο. (ν. 5003/2022).

Ο νέος ΟΕΥ θα καθορίζει επακριβώς την εσωτερική διάρθρωση των υπηρεσιών, τις αρμοδιότητες κάθε οργανικής μονάδας, τις θέσεις κατά κατηγορίες, κλάδους και ειδικότητες προσωπικού. Οι υπάλληλοι θα κρίνονται για την κάλυψη θέσεων προϊσταμένων, ανάλογα με την συνάφεια της ειδικότητας του κλάδου και το αντικείμενο των συγκεκριμένων οργανικών μονάδων.

Ο νέος ΟΕΥ θα λειτουργεί στην κατεύθυνση της αρμονικής σύμπλευσης των στόχων, των σχεδίων δράσης της δημοτικής αρχής, με τους ανθρώπινους πόρους και την νομοθεσία των Δήμων και αξιοποίησης των Εθνικών και Ευρωπαϊκών προγραμμάτων.

Η πολιτική απόφαση της Δημοτικής Αρχής με επικεφαλής την Δήμαρχο κα Β. Μητλιάγκα, είναι απλή και ξεκάθαρη, για ένα νέο ΟΕΥ, συνολικά που θα αφορά την γενικότερη αναδιοργάνωση των δημοτικών υπηρεσιών, λαμβάνοντας υπόψη τις νέες αρμοδιότητες, τις δημόσιες πολιτικές ώστε να μείνει παρακαταθήκη στις επόμενες δημοτικές αρχές, όπως έπραξε κατά το μακρινό παρελθόν (2011) η Δημοτική Αρχή του κ. Π. Αγγελίδη.

Χτίζοντας γέφυρες εμπιστοσύνης με τους εργαζόμενους του Δήμου Σερρών
Χτίζοντας γέφυρες εμπιστοσύνης με το στελεχιακό δυναμικό, τους εργαζόμενους του Δήμου Σερρών, ανακοινώνεται ο οδικός χάρτης που θα ακολουθηθεί ώστε την επόμενη χρονιά να έχει ολοκληρωθεί και να ισχύει ο νέος ΟΕΥ.

Έχοντας συγκεντρώσει παλαιότερες προτάσεις των υπηρεσιών που είχαν κατατεθεί, συγκροτείται άμεσα, Ομάδα Εργασίας που αποτελείται από τη Δήμαρχο κα Βαρβάρα Μητλιάγκα και Αντιδημάρχους με αναπληρωτές αυτών τους αντίστοιχους Διευθυντές.

Σε συνεργασία με τους εμπειρογνώμονες που θα αποτυπώσουν πλήρως την υφιστάμενη κατάσταση, θα αξιολογηθεί και θα εντοπιστούν τα κρίσιμα ζητήματα.

Εκεί θα οριοθετηθούν επακριβώς οι προτεραιότητες της νέας δημοτικής αρχής, διατυπώνοντας προτάσεις αναδιοργάνωσης των δημοτικών υπηρεσιών ώστε να συνταχθεί το αρχικό σχέδιο Ο.Ε.Υ.

Με την ολοκλήρωση του σχεδίου Ο.Ε.Υ. αμέσως μετά το προσωπικό, οι προϊστάμενοι των υπηρεσιών, οι Σύλλογοι Εργαζομένων και τα μέλη του Δημοτικού Συμβουλίου και φυσικά από τους πολίτες μέσω ευρύτερης διαβούλευσης θα καταθέσουν τις παρατηρήσεις και τις προτάσεις.

Να μελετηθούν, να γίνουν οι αναγκαίες παρεμβάσεις και να οριστικοποιηθεί το σχέδιο Ο.Ε.Υ. .

Στη συνέχεια θα ακολουθήσει η εισηγητική έκθεση, η τροποποίηση περιγραμμάτων θέσεων εργασίας και οι αποφάσεις των συλλογικών οργάνων διοίκησης του Δήμου Σερρών.

Φαινόμενα που έρχονται από το παρελθόν, με προφορικές αναθέσεις διοικούντων, αγωγές και την υποχρέωση του Δήμου Σερρών καταλογισμού θα πρέπει να αποτελέσουν παρελθόν.

Με την προσδοκία να φανούμε αντάξιοι της επιλογής των συμπολιτών μας, πολεμώντας μ’ αυτούς που καθυστερούν και μ’ αυτούς που προηγούνται. Όλα στην ώρα τους, στη βάση του σχεδίου που δεσμευτήκαμε υλοποιήσουμε στην θητεία μας.

Κουφοτόλης Α. Νικόλαος

Αντιδήμαρχος Διοικητικού Σχεδιασμού και Αναδιάρθρωσης, Ψηφιακής Διακυβέρνησης Δήμου Σερρών

ΑΡΘΡΟ του Νικολάου Απ. Κουφοτόλη [Αντιδήμαρχος Διοικητικού Σχεδιασμού και Αναδιάρθρωσης, Ψηφιακής Διακυβέρνησης Δήμου Σερρών]

Ακολουθήστε το serrespost.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα του Ν. Σερρών και όχι μόνο.
- Διαφήμιση -

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.