«Χρυσάφι» για τη Rolex η Ελλάδα – Mε διψήφιο ρυθμό οι πωλήσεις
Με διψήφιο ρυθμό η ανάπτυξη των πωλήσεων των Rolex και Tudor στη χώρα μας – Τα κέρδη και η αποζημίωση για τη ληστεία του 2022
Τι και αν ο πληθωρισμός «τρέχει» τα Rolex φαίνεται ότι πωλούνται σαν το «νεράκι» όπως δείχνουν οι οικονομικές καταστάσεις της ελληνικής θυγατρικής. Η ανάπτυξη των πωλήσεων της Rolex Ελλάς διατηρούν το διψήφιο ποσοστό καθώς απ’ τη μία υπάρχει ένα σταθερό κοινό διατεθειμένο να δαπανήσει περισσότερα για ένα ρολόι που πλέον έχει και επενδυτική αξία, και απ’ την άλλη ο παράγοντας της τουριστικής ροής φαίνεται να επηρεάζει καταλυτικά τις πωλήσεις. Κάπως έτσι οι επιδόσεις της Rolex Ελλάς υπό τη διοίκηση της διευθύνουσας συμβούλου κας Ηρούς Βαχάρη Καμπάνη έφθασαν κατά την περασμένη χρήση κοντά στα 100 εκατ. ευρώ, ένα όριο που δείχνει ότι μπορεί να το ξεπεράσει φέτος!
Η Διευθύνουσα Σύμβουλος της Rolex Ελλάς κ. Ηρώ Βαχάρη Καμπάνη
Συγκεκριμένα, σύμφωνα με τις οικονομικές καταστάσεις που αναρτήθηκαν στο ΓΕΜΗ, η Rolex Ελλάς είχε αύξηση πωλήσεων 12,6% το 2023 με αποτέλεσμα ο κύκλος εργασιών να φθάσει τα 93 εκατ. ευρώ, από 82,5 εκατ. ευρώ το 2022.
Σημειωτέον πως η εταιρεία δηλώνει πως αποζημιώθηκε πλήρως κατά την περυσινή χρήση απ’ την ασφαλιστική εταιρεία για τις απώλειες ύψους 134.720,13 ευρώ που είχε από τη ληστεία με λεία 24 πολυτελή ρολόγια στο κατάστημα της, στην οδό Κολοκοτρώνη το 2022.
«Με γνώμονα την αντιμετώπιση των αυξημένων προκλήσεων στο διεθνές οικονομικό περιβάλλον και την αύξηση του κόστους αγορών της, η εταιρεία κατάφερε να διατηρήσει ένα ικανοποιητικό επίπεδο πωλήσεων στην χρήση 2023 κρατώντας σταθερά τα λειτουργικά έξοδα της ισχυροποιώντας την θέση της στον κλάδο και τον ανταγωνισμό» αναφέρει μεταξύ άλλων στην έκθεση η διοίκηση της εταιρείας. Δηλώνει μάλιστα την πλήρη ικανοποίησή της για τα αποτελέσματα που επιτεύχθηκαν κατά την περυσινή χρήση, αν και η κερδοφορία της θυγατρικής δεν ακολούθησε το ρυθμό των πωλήσεων. Έτσι, τα καθαρά προ φόρων κέρδη της εταιρείας εμφανίζονται αυξημένα μόλις κατά 1,92% φθάνοντας τα 9,1 εκατ. ευρώ, από 8,9 εκατ. ευρώ το 2022 ενώ τα μετά τους φόρους κέρδη είναι οριακά μειωμένα (-0,1%), στα 6,66 εκατ. ευρώ.
Σε κάθε περίπτωση η ελβετική μητρική απολαμβάνει «χρυσά» μερίσματα από την θυγατρική, τα οποία σε μία διετία θα φθάσουν συνολικά τα 13,5 εκατ. ευρώ! Συγκεκριμένα η διοίκηση της θυγατρικής αποφάσισε τη διανομή μερίσματος 6 εκατ. ευρώ, εκ των οποίων τα 3,7 εκατ. ευρώ απ’ τα κέρδη της χρήσης του 2023 και τα 2,3 εκατ. ευρώ από κέρδη προηγούμενων χρήσεων. Άλλα 7,5 εκατ. ευρώ αποδόθηκαν ως μέρισμα πέρυσι, εκ των οποίων τα 4,35 εκατ. ευρώ προήλθαν από κέρδη του 2022 και τα 3,1 εκατ. ευρώ από κέρδη προηγούμενων χρήσεων.
Όσον αφορά την τρέχουσα χρονιά και βάσει των αποτελεσμάτων του, η διοίκηση αναφέρει στην οικονομική έκθεση, πως είναι αισιόδοξη ότι η εταιρεία θα κατορθώσει να αυξήσει τις πωλήσεις της και να διατηρήσει την ηγετική θέση στην αγορά. Βασική πηγή αυτής της αισιοδοξίας είναι και η άνοδος του τουριστικού ρεύματος προς την Ελλάδας. Συγκεκριμένα, η εταιρείας θεωρεί πως ως εκ τούτου, θα σημειωθεί περαιτέρω αύξηση της ζήτησης στα ρολόγια Rolex και Tudor και ελπίζει να να επιτύχει μεγαλύτερη ικανοποίηση των πελατών της, τόσο στην αγορά όσο και στην επισκευή των ρολογιών. Βέβαια επισημαίνει πως κρίσιμο στοιχείο για την επίτευξη των ανώτερων στόχων είναι ο έγκαιρος εφοδιασμός της με διαθέσιμα μοντέλα. Επίσης σημειώνεται πως , αξιολογούνται συνεχώς οι εγχώριες οικονομικές εξελίξεις και υπάρχει προβληματισμός με τις συνεχείς συναλλαγματικές διακυμάνσεις, θέμα το οποίο έχει επιπτώσεις στο κόστος αγοράς και κατ’ επέκταση και στα αποτελέσματα της εταιρείας.
Η Rolex Ελλάς είναι ο αποκλειστικός εισαγωγέας των ωρολογίων Rolex & Tudor στην Ελλάδα, με κύρια δραστηριότητα το χονδρικό και λιανικό εμπόριο τους. Στην χώρα μας διαθέτει ένα εκτεταμένο δίκτυο διανομέων, δυο καταστήματα λιανικής πώλησης (στην οδό Βαλαωρίτου και στην οδό Κολοκοτρώνη στην Αθήνα) καθώς και ένα τμήμα επισκευής και συντήρησης (service) ωρολογίων (επί της Σταδίου 3, που είναι και τα κεντρικά της). Συνολικά απασχολεί 47 άτομα.
Η Rolex είναι το μεγαλύτερο brand ελβετικών ρολογιών και κυριαρχεί στον κλάδο της, με ένα μερίδιο αγοράς που υπολογίζεται στο 30%. Με μοντέλα όπως τα Datejust, Daytona και Submariner, οι πωλήσεις του Ομίλου πέρυσι έσπασαν το «φράγμα» των 10 δισ. ελβετικών φράγκων για πρώτη φορά.