Αθ. Παπαπαναγιώτου (ΔΡΟΜΕΑΣ ΑΒΕΕΑ): Προσφέρουμε λύσεις για τον ιδανικό χώρο εργασίας

dromeas
- Διαφήμιση -

Αθ. Παπαπαναγιώτου (ΔΡΟΜΕΑΣ ΑΒΕΕΑ): Προσφέρουμε λύσεις για τον ιδανικό χώρο εργασίας

Στην εξωστρέφεια της Dromeas, επίσημου προμηθευτή επίπλων της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, στις διαφορές των εγχώριων διαγωνιστικών διαδικασιών για ανάληψη έργων σε σχέση με τις αντίστοιχες στο εξωτερικό, αλλά και στις προκλήσεις που θέτει για τις επιχειρήσεις η λειτουργία του τραπεζικού κλάδου στην Ελλάδα αναφέρεται ο Πρόεδρος της ΔΡΟΜΕΑΣ ΑΒΕΕΑ, κ. Αθανάσιος Παπαπαναγιώτου.

- Διαφήμιση -

-Για 15 συναπτά έτη ο Dromeas αποτελεί τον επίσημο Προμηθευτή επίπλων γραφείου της Ευρωπαϊκής Επιτροπής. Επίσης την τελευταία δεκαετία έχετε κερδίσει συνεχόμενες συμβάσεις με τον Γερμανικό στρατό, για την προμήθεια εκατοντάδων χιλιάδων επίπλων. Ποιες παράμετροι συντέλεσαν σε αυτήν τη μεγάλη επιτυχία;

Την περίοδο της απαρχής της οικονομικής κρίσης στη χώρα μας το 2008, όπου η εσωτερική αγορά του επίπλου γραφείου γκρεμίστηκε, η εταιρία μας μόλις είχε ολοκληρώσει επενδύσεις για να βελτιώσει την παραγωγική της δυνατότητα, της τάξης των 40 εκατομμυρίων ευρώ. Όπως καταλαβαίνετε αυτό θα μπορούσε να έχει αποτελέσει ταφόπλακα για την εταιρία μας. Καταφέραμε όμως εκμεταλλευόμενοι ακριβώς αυτές τις δυνατότητες και ευελιξίες που μας προσέφεραν οι επενδύσεις μας, να κερδίσουμε τον διαγωνισμό της Ευρωπαϊκής Επιτροπής το 2009 αξίας 25 εκατομμυρίων για 4 χρόνια. Ο συνδυασμός της λεπτομερής προσέγγισης στις ανάγκες τους, της ποιότητας των υλικών, των πιστοποιήσεων που καταφέραμε να πετύχουμε για τα προϊόντα μας και τις ανταγωνιστικές τιμές που μπορούσαμε να δώσουμε, αποτέλεσαν τη συνταγή της επιτυχίας μας για τον συγκεκριμένο διαγωνισμό.

Αυτός ο πρώτος διαγωνισμός, αποτελεί ορόσημο στην ιστορία μας αλλά και σημαντικό “σχολείο”, καθώς ήταν και η στιγμή που κοιτάξαμε πιο έντονα προς τα έξω, και επίσης αποκτήσαμε την εμπειρία και την οργάνωση, ώστε να μπορέσουμε στο μέλλον να διεκδικήσουμε έργα ανάλογου μεγέθους.

Από εκείνο τον διαγωνισμό και μετά, είχαμε σαν προτέρημα και το γεγονός ότι αναγνωριστήκαμε ως μεγάλοι παραγωγοί στο διεθνές περιβάλλον, δεν είμασταν δηλαδή μια άγνωστη για αυτούς επιλογή, και πολύ περισσότερο το γεγονός ότι φέραμε το έργο εις πέρας με επιτυχία.

Στους επόμενους λοιπόν διαγωνισμούς της Επιτροπής που κερδίσαμε (το 2015 και 2020 συνολικής αξίας άνω των 50 εκατομμυρίων), συντέλεσε και η θετική εμπειρία συνεργασίας με την Επιτροπή όλα αυτά τα χρόνια, που έγειρε την πλάστιγγα στο μέρος μας.
Έτσι προμηθεύουμε με έπιπλα γραφείου την Ευρωπαϊκή Επιτροπή, αποκλειστικά, από το 2009 μέχρι σήμερα και θα συνεχίσουμε μέχρι τουλάχιστον και το τέλος του 2025.

Κάτι ανάλογο συνέβη και με τον Γερμανικό Στρατό. Αφού μας έμαθαν και μας εμπιστεύτηκαν, ο κάθε επόμενος διαγωνισμός ήταν και λίγο πιο εύκολος να τον κερδίσουμε. Υπάρχει βέβαια το ζήτημα ότι και η υπόλοιπη αγορά πλέον σε μαθαίνει και οι ανταγωνιστές σου ξέρουν τί να περιμένουν από εσένα, οπότε πρέπει σε κάθε καινούργιο διαγωνισμό να προσπαθείς να διαφοροποιείσαι, για να κρατάς το στοιχείο του αιφνιδιασμού.

Να σημειώσω εδώ ότι οι διαγωνισμοί του Γερμανικού Στρατού που κερδίσαμε από το 2013 μέχρι και σήμερα είναι αξίας 71,5 εκατομμύρια Ευρώ, με αριθμό τεμαχίων περίπου 500.000.

Το σημαντικό στοιχείο για την εταιρία μας είναι ότι το ανοικτό υπόλοιπο έργο για την Ευρωπαϊκή Επιτροπή και τον Γερμανικό Στρατό είναι της τάξης των 50 εκατομμυρίων Ευρώ με ορίζοντα ολοκλήρωσης τα επόμενα 2 χρόνια.

-Η εταιρία σας έχει κερδίσει τα τελευταία χρόνια και αρκετούς διαγωνισμούς στην Ελλάδα με σημαντικούς φορείς (Πειραιώς, ΔΕΗ, ΟΤΕ κτλ.) Υπάρχουν διαφορές μεταξύ των εγχώριων διαγωνιστικών διαδικασιών και αυτών που πραγματοποιούν Ευρωπαϊκοί φορείς;

Δυστυχώς υπάρχουν διαφορές και μάλιστα αρνητικές. Παρά το γεγονός ότι όπως αναφέρατε η εταιρία μας κερδίζει αρκετούς σημαντικούς διαγωνισμούς στην Ελλάδα, πράγμα που θα έπρεπε να είναι απολύτως φυσιολογικό καθώς μείναμε η μόνη κατασκευαστική εταιρεία επαγγελματικού επίπλου στη χώρα μας, θα ξαφνιαζόσασταν αν μαθαίνατε πόσες σημαντικές δουλειές, έχουμε χάσει για τουλάχιστον ύποπτους λόγους.

Δυστυχώς από πολλές διαγωνιστικές διαδικασίες κυρίως του δημοσίου στην Ελλάδα, απουσιάζουν τελείως οι πιστοποιήσεις που επιτάσσουν οι Ευρωπαϊκοί κανόνες. Αυτό επιτρέπει εμπορικές εταιρίες να προσφέρουν προϊόντα αμφίβολης προέλευσης που οι προδιαγραφές και τα πιστοποιητικά ποιότητας είναι ανύπαρκτα. Δεν μπορούν (ή δεν θέλουν) να καταλάβουν ότι αυτές οι πρακτικές είναι ενάντια στο δημόσιο συμφέρον παρά τις πολλές επιστολές που έχουμε κατά καιρούς στείλει εξηγώντας ακριβώς αυτό. Δηλαδή, μπορεί να αγοράζουν κάτι φθηνότερο, το οποίο όμως σε μια περίοδο 5 ετών θα χρειαστεί να το αλλάξουν ή να το επιδιορθώσουν πολλαπλές φορές, με αποτέλεσμα και να μην προσφέρουν στους εργαζόμενους την αναγκαία άνεση και ασφάλεια που αξίζουν και να μεγαλώνουν το περιβαλλοντικό τους αποτύπωμα, αλλά στην τελική και να πληρώνουν το προϊόν αυτό πολύ περισσότερο από ότι θα άξιζε ένα πιστοποιημένο προϊόν, που θα τους προσέφερε ασφάλεια και διάρκεια κατά τη χρήση του.

Πέραν αυτού είναι αρκετά διαδεδομένη και η πρακτική των συμφωνιών κάτω από το τραπέζι που κάνουν αρκετοί υπεύθυνοι προμηθειών με προμηθευτές, ώστε να κερδίζουν οι δικές τους συμφωνημένες προσφορές, εφευρίσκοντας πολλές φορές τους λόγους απόρριψης άλλων πιο κατάλληλων προσφορών.
Αυτά τα πράγματα είναι χρόνιες παθογένειες του Ελληνικού συστήματος, που μας κρατάνε πίσω σε σχέση με την Ευρώπη και με τους αρμόδιους υπουργούς να σφυρίζουν αδιάφορα.

-Σαν δραστήριος επιχειρηματίας, ποια είναι από την εμπειρία σας κάποια από τα εμπόδια που υπάρχουν στη χώρα σε σχέση με την ανάπτυξη της επιχειρηματικότητας; Από όσο γνωρίζω τα θέματα της ενέργειας σας έχουν απασχολήσει ιδιαίτερα τα τελευταία χρόνια.

Είναι αλήθεια αυτό που λέτε. Στη χώρα μας βασική πηγή παραγωγής ηλεκτρικής ενέργειας είναι το αέριο, το οποίο όμως συνεχώς μειώνεται με παράλληλη αύξηση των ΑΠΕ (αιολική και φωτοβολταϊκή).

Οι επενδύσεις σε αιολικά πάρκα (ανεμογεννήτριες) είναι υψηλού κόστους με ανάλογη απόδοση, άλλα περιορίζονται σε λίγους επενδυτές, οι οποίοι στη χώρα μας είναι 5-6 και έχουν εξελιχθεί σε παρόχους ηλεκτρικής ενέργειας με αλληλοκαλυπτόμενες επενδύσεις προκειμένου να διασφαλίσουν σταθερή ροή.

Η ενδυνάμωση των παρόχων “κατάφερε” να πείσει τους φορείς αδειοδότησης ενέργειας (ΔΕΔΔΗΕ) να μην αδειοδοτούν παραγωγές από φωτοβολταϊκά πάρκα εδώ και 6-7 χρόνια, χάνοντας δωρεάν ενέργεια από τον Ήλιο αξίας δεκάδων δισεκατομμυρίων.

Η άρνηση νέας αδειοδότησης της ΔΕΔΔΗΕ για την δημιουργία φωτοβολταϊκών πάρκων διασφάλισε τους παρόχους να μην στερηθούν την ενέργεια που θα παρήγαγαν τα φωτοβολταϊκά πάρκα για ιδιοπαραγωγή στα πλαίσια του νόμου NET METERING.

Η δικαιολογία που προβάλει ο ΔΕΔΔΗΕ είναι ότι το Δίκτυο μεταφοράς ηλεκτρικής ενέργειας είναι κορεσμένο. Η πραγματικότητα είναι ότι λείπουν μετασχηματιστές, τους οποίου θα έπρεπε να εγκαταστήσει ο ΔΕΔΔΗΕ. Στις παραγωγές μέσω αιολικών πάρκων (Ανεμογεννήτριες), οι πάροχοι ενσωματώνουν στο υψηλό κόστος της επένδυσης και μέρος του κόστους των μετασχηματιστών με την έγκριση του ΔΕΔΔΗΕ.

Οι επενδύσεις σε φωτοβολταϊκά πάρκα είναι πολύ μικρότερου κόστους από τις επενδύσεις σε ανεμογεννήτριες και δεν μπορούν να ενσωματώσουν στο κόστος επένδυσης και το κόστος εγκατάστασης μετασχηματιστών.

Με αυτά τα δεδομένα η παραγωγή ηλεκτρικής ενέργειας μέσω των ΑΠΕ περιορίσθηκε αποκλειστικά στους έξι παρόχους, εμποδίζοντας την παραγωγή μέσω φωτοβολταϊκών πάρκων λόγω μη αδειοδότησης από τον ΔΕΔΔΗΕ. Οι απώλειες για την Οικονομία της χώρας ανέρχονται σε 5-6 δισεκατομμύρια ευρώ το χρόνο εκτός του ότι εμποδίζεται η εφαρμογή του νόμου NET METERING, η οποία αποβαίνει εις βάρος των χιλιάδων επιχειρήσεων, διασφαλίζοντας και αυξάνοντας τα κέρδη των παρόχων.

Επιβάλλεται η αλλαγή αυτού του ολιγοπωλιακού καθεστώτος, το οποίο αγγίζει τα όρια της εθνικής μειοδοσίας.

-Πώς κρίνετε το τραπεζικό σύστημα στην Ελλάδα; Θεωρείτε ότι συμβάλλει στην ανάπτυξη των επενδύσεων στη χώρα μας; Αντιμετωπίζετε προβλήματα που σας δημιουργούν εμπόδια;

Στην χώρα μας οι Τράπεζες ορίζουν ανεξέλεγκτα τα επιτόκια δανεισμού, με αποτέλεσμα να είναι υπερδιπλάσια των χωρών της κεντρικής Ευρώπης. Με την άνοδο του EURIBOR προσθέσανε όλο το ποσοστό στο υπάρχον SPREAD, με αποτέλεσμα να υπερδιπλασιαστούν τα ήδη υψηλά επιτόκια.

Η διαμόρφωση του ποσοστού EURIBOR από την Ευρωπαϊκή Τράπεζα προκειμένου να αντιμετωπιστεί ο πληθωρισμός, δεν σημαίνει ότι πρέπει να προστίθεται όλο το ποσοστό στο υπάρχον SPREAD, ούτε και είναι υποχρεωτικό.

Στη χώρα μας δυστυχώς, οι Τράπεζες το μετακυλούν και προσθέτουν ολόκληρο το ποσοστό στο εκάστοτε υπάρχον SPREAD. Αυτό καθιστά μη ανταγωνιστική την ανάπτυξη των εταιρειών και κατ’ επέκταση της χώρας.

Θα πρέπει ο ΣΒΕ και για αυτό το θέμα να ζητήσει από την κυβέρνηση να περιοριστούν τα επιτόκια SPREAD και EURIBOR, ώστε να είναι ισοδύναμα με τα αντίστοιχα επιτόκια των χωρών μελών της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Ο υπέρμετρος πλουτισμός μόνο των τραπεζών, δεν συμβάλει στην αναπτυξιακή πορεία της χώρας.

Ακολουθήστε το serrespost.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα του Ν. Σερρών και όχι μόνο.
- Διαφήμιση -

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.