e-shops: Μια τεκτονική αλλαγή στον χώρο του εμπορίου

258
e-shops: αλλαγή στον χώρο του εμπορίου
- Διαφήμιση -

e-shops: Μια τεκτονική αλλαγή στον χώρο του εμπορίου

Κάθε εποχή φέρνει μικρές ή μεγάλες επαναστάσεις στους τομείς της προόδου και της τεχνολογίας, αρκετές από τις οποίες είναι τόσο μεγάλες και κομβικές ώστε τίποτα πια να μην είναι το ίδιο, και το νέο τοπίο να φαντάζει πλέον πολύ διαφορετικό απ’ ό,τι γνωρίζαμε ως σήμερα.

- Διαφήμιση -

Η σημερινή εποχή σίγουρα έχει ανοίξει τον δρόμο στο ψηφιακό επιχειρείν, στο εμπόριο δηλαδή που γίνεται μέσω των ηλεκτρονικών καταστημάτων που συναντάμε στο Διαδίκτυο. Η τομή που έγινε τα περασμένα χρόνια δεν αφορά μόνο τον τρόπο της αγοράς, αλλά γενικότερα τη νοοτροπία και την υιοθέτηση νέων καταναλωτικών συμπεριφορών από την πλευρά των χρηστών/πελατών.

Ο «πολύς» Μπιλ Γκέιτς, μάλιστα, έδωσε με πολύ παραστατικό τρόπο την εικόνα της νέας εποχής που ξημέρωσε για την επιχειρηματικότητα: «Το Διαδίκτυο δεν είναι απλώς άλλο ένα κανάλι πωλήσεων. Θα μετασχηματίσει την επιχείρησή σας. Η μελλοντική επιχείρηση θα λειτουργεί με ένα ψηφιακό νευρικό σύστημα». Με αυτά τα λίγα αλλά τόσο περιεκτικά λόγια ο «γκουρού της Πληροφορικής» έδειξε πόσο μεγάλη ήταν η αλλαγή που συντελέστηκε, αλλά και πόσο διαφορετικός θα είναι πια ο νέος… ζωντανός οργανισμός φέροντας ένα νέο «νευρικό σύστημα». Πλέον η επικοινωνία ανάμεσα στον αγοραστή και στον πωλητή μπορεί να γίνει οπουδήποτε, οποιαδήποτε στιγμή και υπό οποιαδήποτε συνθήκη μέσα από την κατασκευή σάϊτ eshop.

Σήμερα πλέον σε διεθνές επίπεδο τα ηλεκτρονικά καταστήματα προσφέρουν χιλιάδες προϊόντα σε πολύ προσιτές τιμές. Οι τιμές στα e-shops είναι πολύ χαμηλότερες γιατί τα ηλεκτρονικά καταστήματα δεν έχουν σημεία πώλησης για τα οποία να πληρώνουν υψηλό ενοίκιο, ούτε βέβαια απασχολούν τόσο κόσμο όσο τα φυσικά καταστήματα, πληρώνοντας την αντίστοιχη μισθοδοσία. Κι όλα αυτά τη στιγμή που οι ιδιοκτήτες των e-shops μπορούν να υπερηφανεύονται ότι είναι ανοιχτά όλο το 24ωρο, 365 ημέρες τον χρόνο.

Βέβαια, όπως ισχύει και για κάθε άλλη εξέλιξη στη ζωή του ανθρώπου, μένει πολύς ακόμη δρόμος να διανυθεί. Οι τζίροι των ηλεκτρονικών καταστημάτων δεν είναι ακόμη αυτοί που θα μπορούσαν να είναι, για μια σειρά από λόγους. Οι σημαντικότεροι από αυτούς είναι:

– Η επιφύλαξη ότι ένα προϊόν που αγοράζεται ηλεκτρονικά ίσως δεν είναι τόσο καλής ποιότητας όσο εκείνο που θα αγοραζόταν σε ένα παραδοσιακό κατάστημα.

– Η τάση πολλών χρηστών να χρησιμοποιούν τις ιστοσελίδες των e-shops μόνο για ενημέρωση και όχι για ολοκληρωμένες συναλλαγές.

– Ο φόβος κάποιων καταναλωτών για αγορές μέσω καρτών ή για διαρροή των προσωπικών τους στοιχείων.

– Η κακή σχεδίαση κάποιων ηλεκτρονικών καταστημάτων που δυσκολεύει και εν τέλει αποθαρρύνει τους επίδοξους αγοραστές από την ολοκλήρωση της συναλλαγής.

Σε αντιστάθμισμα αυτών των αρνητικών παραμέτρων, οι ασχολούμενοι με το ηλεκτρονικό εμπόριο εφευρίσκουν συνεχώς τρόπους ώστε η επιχείρησή τους να παίρνει κεφάλι έναντι του ανταγωνισμού, να φτάνει πιο εύκολα στις οθόνες των δυνητικών πελατών τους και να βελτιώνει το brand name της. Οι υπηρεσίες SEO (search engine optimization), εξατομικευμένης διαφήμισης και προβολής στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης είναι σήμερα απαραίτητες αν θέλει κανείς να «τρέχει» μια σοβαρή επιχείρηση με υπολογίσιμες επιδόσεις.

Ειδικά οι τελευταίες είναι και οι πιο χρήσιμες και αποδοτικές, αφού τα social media είναι πλέον ο πιο δραστήριος και κινητικός χώρος στο Διαδίκτυο, εκεί όπου διαμορφώνονται οι αυριανές προτιμήσεις και επιλογές των χρηστών, οι οποίοι εκτός από μέλη της κοινωνίας είναι και ενεργοί καταναλωτές, που πωλούν, αγοράζουν, αλλά και αλληλεπιδρούν με τα άλλα μέλη της κοινότητας.

Δείτε περισσότερες πληροφορίες για κατασκευή eshop προσφορά και δυνατότητες χρηματοδότησης από ΕΣΠΑ.

- Διαφήμιση -

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.