Ξεκινά η κατασκευή του μεγαλύτερου αυτοκινητόδρομου στην ΕΕ

244
Το Υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας serrespost
- Διαφήμιση -

Το Υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας ενέκρινε τους περιβαλλοντικούς όρους για το πρώτο τμήμα του Βόρειου Οδικού Άξονα Κρήτης (ΒΟΑΚ) από τη Χερσόνησο έως τη Νεάπολη, μήκους 22,5 χιλιομέτρων. Η Απόφαση Έγκρισης Περιβαλλοντικών Όρων (ΑΕΠΟ) υπεγράφη από την αρμόδια Γενική Διεύθυνση Περιβαλλοντικής Πολιτικής και αποτελεί το πρώτο βήμα για την υλοποίηση του εμβληματικού έργου.

O σύγχρονος αυτοκινητόδρομος της Κρήτης, που θα ενώνει το νησί από την Κίσσαμο έως τη Σητεία, θα αποτελέσει μία από τις μεγαλύτερες επενδύσεις υποδομών που θα υλοποιηθούν στη χώρα τα επόμενα έτη.

- Διαφήμιση -

Πρόκειται για την πρώτη ΑΕΠΟ που εκδίδεται για τον «μεγαλύτερο νέο αυτοκινητόδρομο που θα κατασκευαστεί στην Ευρώπη», όπως έχει χαρακτηρίσει το έργο ο Πρωθυπουργός, Κυριάκος Μητσοτάκης, ενώ ήδη το Υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας, με γνώμονα την προστασία του περιβάλλοντος και την ομαλή υλοποίηση του έργου, προετοιμάζει την περιβαλλοντική αδειοδότηση και του επόμενου τμήματος του ΒΟΑΚ, από τα Χανιά έως το Ηράκλειο.

Όσον αφορά τις εξελίξεις για τον Βόρειο Οδικό Άξονα και συγκεκριμένα για την περιβαλλοντική έγκριση του πρώτου τμήματος Χερσόνησος – Νεάπολη, μήκους 22,5 χλμ., ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Κώστας Καραμανλής τόνισε ότι ουσιαστικά, «η απόφαση αυτή σηματοδοτεί οριστικά και αμετάκλητα την έναρξη του έργου, ώστε η Κρήτη να αποκτήσει τον αυτοκινητόδρομο που της αξίζει».

«Πλέον βρισκόμαστε στο τελικό στάδιο», είπε χαρακτηριστικά και σημείωσε ότι «μέχρι τέλος του έτους θα έχουμε διαγωνιστική διαδικασία, με υποβολή των δεσμευτικών προσφορών, ενώ η ανακήρυξη προσωρινού μειοδότη για το έργο αναμένεται στα τέλη Ιανουαρίου». Όπως επισήμανε ο υπουργός «είμαστε μέσα στα χρονοδιαγράμματα, αφού η σύμβαση του έργου θα υπογραφεί, όπως είχαμε παρουσιάσει και με τον Πρωθυπουργό, εντός του τρίτου τριμήνου του 2022».

Ο κ. Καραμανλής, ανέφερε επίσης, ότι το έργο στήθηκε από το μηδέν, λόγω του ότι δεν υπήρχε συγκεκριμένο σχέδιο, καμία χάραξη ή πλάνο χρηματοδότησης και χωρίς μελετητική ωριμότητα. «Με άλματα εξασφαλίσαμε τα τρία σημαντικά: Χρήματα, χρηματοδότηση και χάραξη, δηλαδή από πού περνάει ο δρόμος και βέβαια, ένα συγκεκριμένο χρονοδιάγραμμα».

Επίσης, ο υπουργός ανέφερε ότι παράλληλα το έργο θωρακίζεται αντιπλημμυρικά, ώστε να μην επαναληφθούν φαινόμενα που έχει ζήσει το νησί στο παρελθόν.

Ο Υπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας, Κώστας Σκρέκας, δήλωσε: «Η υπογραφή της πρώτης ΑΕΠΟ για τον ΒΟΑΚ, σηματοδοτεί την έναρξη υλοποίησης του μεγαλύτερου έργου υποδομής που θα γίνει στην Κρήτη τα επόμενα έτη, με πολλαπλά οφέλη για τους κατοίκους, τους επισκέπτες και την οικονομία του νησιού. Θα αναβαθμίσει σημαντικά την οδική ασφάλεια, μειώνοντας δραστικά τα τροχαία ατυχήματα. Θα δημιουργήσει χιλιάδες νέες θέσεις εργασίας, θα μειώσει το κόστος μεταφοράς εμπορευμάτων και προϊόντων στο οδικό δίκτυο της Κρήτης και θα συμβάλλει στην αειφόρο τουριστική ανάπτυξη του νησιού. Σε συνεργασία με το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, ο στόχος μας είναι να ολοκληρωθεί πλήρως η αδειοδότηση αυτής της μεγάλης επένδυσης το συντομότερο δυνατό, προκειμένου να αποκτήσει επιτέλους η Κρήτη έναν υπερσύγχρονο οδικό άξονα».

Ο αρμόδιος Υφυπουργός για θέματα Χωροταξίας, Αστικού Περιβάλλοντος και Περιβαλλοντικών Αδειοδοτήσεων, Νίκος Ταγαράς, επισήμανε: «Με την Απόφαση Έγκρισης Περιβαλλοντικών Όρων για το τμήμα Χερσόνησος – Νεάπολη του ΒΟΑΚ, γίνεται ένα απαραίτητο βήμα για την υλοποίηση αυτού του εμβληματικού έργου για την Κρήτη. Οι περιβαλλοντικοί όροι που τέθηκαν, εξασφαλίζουν πλήρη προστασία του περιβάλλοντος και επιτρέπουν την απρόσκοπτη μελέτη, κατασκευή, λειτουργία, εκμετάλλευση και συντήρηση του έργου, που αποτελεί για την Κυβέρνηση και τον Πρωθυπουργό, Κυριάκο Μητσοτάκη, το πιο σημαντικό αναπτυξιακό έργο για την Κρήτη τον επόμενο αιώνα».

- Διαφήμιση -

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.