Μην αγνοείτε την ψηφιακή βιτρίνα της επιχείρησης σας στο Facebook

161
ψηφιακή βιτρίνα
- Διαφήμιση -

Η παρουσία μιας επιχείρησης στο Facebook έχει εξελιχθεί σε ψηφιακή βιτρίνα, αποτελώντας το πρώτο σημείο επαφής με πολλούς υποψήφιους πελάτες. Για αυτόν τον λόγο, υπάρχουν κάποια ζητήματα που καμία επιχείρηση δεν θα πρέπει να αγνοεί.

Μην αγνοείτε την διαφήμιση
Υπήρχε μια εποχή που τα κοινωνικά δίκτυα, πόσο μάλλον το Facebook, βάσιζαν την ανάπτυξαν τους στα likes που έπαιρναν οι διάφορες σελίδες και στην αλληλεπίδραση των χρηστών. Αυτό έχει αλλάξει τα τελευταία χρόνια, με τις σελίδες να βλέπουν πως το περιεχόμενο τους φτάνει σε ένα πολύ μικρό ποσοστό των followers τους (1% με 2%). Ο λόγος είναι η διαφήμιση. Το Facebook ζητά από τις σελίδες να κάνουν επί πληρωμή «boost» την παρουσία και τα post τους, εάν θέλουν να φτάσουν σε ακόμη περισσότερο και καινούργιο κοινό.

- Διαφήμιση -

Μια επιχείρηση που αναζητά νέους πελάτες ή θέλει να προωθήσει κάποια σημαντική καινούργια εξέλιξη, φρέσκο προϊόν ή προσφορά, δεν θα πρέπει να αγνοεί τις διαφημιστικές δυνατότητες που προσφέρει η συγκεκριμένη πλατφόρμα. Το κόστος δεν είναι υπερβολικό και εάν γίνει με την σωστή στόχευση και για το σωστό περιεχόμενο, μπορεί να φέρει εξαιρετικά αποτελέσματα. Με απλά λόγια, μην αγνοείτε την διαφήμιση.

Όσον αφορά στη στόχευση, αυτή θα πρέπει να γίνεται προς τις κατάλληλες γεωγραφικές περιοχές και ενδιαφέροντα (δεν μπορεί η επιχείρηση να είναι εστιατόριο στην Αθήνα και να στοχεύει σε όλη την Ελλάδα, ούτε να διαφημίζει ένα προϊόν που απευθύνεται σε νεαρές γυναίκες και να ορίζει ένα εξαιρετικά μεγάλο εύρος ηλικιών).

Μην αγνοείτε τα μηνύματα
Το Messenger του Facebook, πέρα από ένας τρόπος επικοινωνίας μεταξύ επαφών, χρησιμοποιείται από πολλούς και για επικοινωνία με τις διάφορες επιχειρήσεις και brands. Είτε πρόκειται για μια ερώτηση περί διαθεσιμότητας, είτε για κάποιο αίτημα, είτε για κάποιο πρόβλημα που προέκυψε με ένα προϊόν, δεν είναι λίγοι εκείνοι που προτιμούν αυτόν τον τρόπο, λόγω της απλότητας και της αμεσότητας που προσφέρει.

Δεν είναι λίγες, όμως, οι επιχειρήσεις, που δεν διατηρούν γρήγορα αντανακλαστικά σε αυτά τα μηνύματα. Και αυτό προκαλεί προβλήματα. Για παράδειγμα, εάν πρόκειται για κάποια απορία γύρω από ένα προϊόν και απαντηθεί μετά από τρεις μέρες, κατά πάσα πιθανότητα ο πελάτης έχει βρει την απάντηση αλλού – σε άλλη επιχείρηση. Αναθέστε σε ένα μέλος του προσωπικού σας να ελέγχει και να διαχειρίζεται τα μηνύματα, ορίστε αυτοματοποιημένες απαντήσεις όπου χρειάζεται.

Μην αγνοείτε το περιεχόμενο
Ακόμη και με διαφήμιση, το περιεχόμενο πρέπει να δημιουργείται στοχευμένα, για να προσφέρει τα αναμενόμενα αποτελέσματα. Χρειάζεται ένα «μείγμα» διαφόρων τύπων περιεχομένου για να διατηρηθεί η αλληλεπίδραση με τους followers και να υπάρξουν τα σχετικά οφέλη για το brand και την ανάπτυξη της επιχείρησης.

Για παράδειγμα, μια εταιρεία μπορεί να επιλέξει μια πιο χιουμοριστική διάθεση για τα post, μια άλλη μπορεί να σχολιάζει και τρέχουσες εξελίξεις, και μια τρίτη να μένει μόνο στα δικά της νέα και δραστηριότητες. Χρειάζεται στρατηγική, σωστό timing και ποιοτικά post (ακόμη και στις φωτογραφίες και τα γραφικά, που δεν μπορεί να είναι κακής ποιότητας και προχειροφτιαγμένα), που θα προσφέρει αξία και θα κινητοποιούν αυτόν που τα διαβάζει.

Στην ίδια λογική, η σελίδα της επιχείρησης στο Facebook θα πρέπει να ενημερώνεται συχνά. Σε διαφορετική περίπτωση, ο επισκέπτης μπορεί να μένει με την εντύπωση της προχειρότητας – ή ακόμη και με το ερώτημα εάν λειτουργεί ακόμη η επιχείρηση. Για παράδειγμα, υπάρχουν αυτή τη στιγμή καταστήματα που ανεβάζουν κάτι καινούργιο και πρόχειρο ανά 6 μήνες, και άλλα που έχουν να ανανεώσουν τις σελίδες τους από το 2016.

Μην αγνοείτε τις πωλήσεις
Με την ολοένα και αυξανόμενη ζήτηση για ηλεκτρονικές αγορές, το Facebook αποτελεί μια ενδιαφέρουσα επιλογή, για κάθε επιχείρηση που θέλει να κάνει πωλήσεις. Έτσι, οι επιχειρήσεις μπορούν να εκθέσουν τα προϊόντα που διαθέτουν στη σελίδα τους στο Facebook, να προσθέσουν φωτογραφίες και χαρακτηριστικά και να τα προωθήσουν στο κοινό τους.

Το γνωστό κοινωνικό δίκτυο δίνει τη δυνατότητα τόσο άμεσων πωλήσεων μέσα από την πλατφόρμα του, όσο και ανακατεύθυνσης στην επίσημη web page της επιχείρησης – η οποία, φυσικά, θα πρέπει να είναι και αυτή με τη σειρά της σωστά «στημένη» και να προσφέρει όλες τις αναμενόμενες δυνατότητες ηλεκτρονικού εμπορίου.

Όχι στην προχειρότητα
Μια γενική συμβουλή που προκύπτει από όλα τα παραπάνω, είναι αυτή. Αυτή τη στιγμή, υπάρχουν πολλά παραδείγματα σελίδων οι οποίες είτε δείχνουν παραμελημένες, είτε επειδή δεν προσφέρουν το αναμενόμενο περιεχόμενο, είτε επειδή το προσφέρουν αλλά είναι εξαιρετικά προχειροφτιαγμένο και… «στο πόδι».

Κάθε επιχείρηση δεν θα πρέπει να ξεχνάει πως η σελίδα της στο Facebook -και, κατ’ επέκταση, η webpage της- ενδέχεται να είναι η μοναδική βιτρίνα που θα δει ένας πελάτης. Όσο ωραίο φωτισμό, χρώματα και στήσιμο κι αν διαθέτει η πραγματική σας βιτρίνα, στην εποχή του κορονοϊού και του ηλεκτρονικού εμπορίου ενδέχεται ο πελάτης να μην την δει ποτέ. Για αυτό είναι σημαντικό να δώσετε αξία (και) στην ηλεκτρονική σας παρουσία.

Χρήστος Κοτσακάς
Δημοσιογράφος – Senior Editor, epixeiro.gr
Ο Χρήστος Κοτσακάς είναι δημοσιογράφος με πολυετή εμπειρία στον χώρο του τεχνολογικού, επιχειρηματικού και διεθνούς ρεπορτάζ, επικεντρώνοντας το ενδιαφέρον του στα new media, τις νέες τεχνολογίες και τις startups. Έχει συνεργαστεί με μια σειρά από ηλεκτρονικά και έντυπα μέσα, σε τομείς όπως η αρθρογραφία, η επικοινωνία και η ενημέρωση. Σήμερα είναι Senior Editor στο business portal epixeiro.gr.

- Διαφήμιση -

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.