ΔΠΣ: “Ο κ.Χρυσάφης θέλει να καπελώσει το έργο στο Αυτοκινητοδρόμιο”

Ενημέρωση για το ιστορικό της ανακατασκευής serrespost.gr Εκσυγχρονισμός Αυτοκινητοδρομίου Σερρών Δημοτική Πρωτοβουλία Σερραίων Κατασκευή δικτύου ομβρίων Αυτοκινητοδρόμιο Δημοτική Αρχή Δημοτική Πρωτοβουλία Σερρών αντιπλημμυρικό ταρτάν
- Διαφήμιση -

Με Δελτίο Τύπου που εξέδωσε η Δημοτική Πρωτοβουλία Σερραίων, αφήνει σαφείς αιχμές κατά του Δημάρχου Σερραίων Αλέξανδρου Χρυσάφη, αναφορικά με την χρηματοδότηση που έλαβε από το Υπουργείο Εσωτερικών για έργα στο Αυτοκινητοδρόμιο Σερρών και με την οποία σύμφωνα με την ΔΠΣ, αντικαθιστά και καταργεί την ήδη υπάρχουσα χρηματοδότηση που είχε εξασφαλιστεί από την Δημοτική Αρχή του Πέτρου Αγγελίδη.

Αναλυτικά η ανακοίνωση της ΔΠΣ:
Ο Δήμαρχος Σερρών κ. Χρυσάφης, αν πραγματικά ενδιαφέρεται και πιστεύει στο αυτοκινητοδρόμιο και δεν έχει ως στόχο να “καπελώσει”, με το ποσό των 450.000 ευρώ που εξασφάλισε πρόσφατα από το Υπουργείο Εσωτερικών, το έτοιμο έργο της ανακατασκευής της πίστας του αυτοκινητοδρομίου, τότε πρέπει και τα δύο χρηματικά ποσά, δηλ. 450.000 ευρώ της ΣΑΤΑ του Δήμου Σερρών και 450.000 ευρώ του Υπουργείου Εσωτερικών να παραμείνουν για την υλοποίηση έργων στο αυτοκινητοδρόμιο.

- Διαφήμιση -

Το επιχείρημα που προβάλλεται, ότι εξασφαλίσθηκαν τα 450.000 ευρώ από το Υπουργείο Εσωτερικών για να αντικαταστήσουν τα 450.000 ευρώ της ΣΑΤΑ του Δήμου, προκειμένου τα χρήματα αυτά να διατεθούν για αλλά έργα του Δήμου, είναι ένα επιχείρημα που δεν στέκει για τους εξής λόγους:
1) Η ΣΑΤΑ δηλ. τα χρήματα που δίνει η πολιτεία σε όλους τους Δήμους για να υλοποιούν διάφορα έργα, είναι χρήματα που προέρχονται κι αυτά από το Υπουργείο Εσωτερικών.
2) Το ποσό των 450.000 ευρώ που εξασφάλισε πρόσφατα ο κ. Χρυσάφης επίσης προέρχεται από το Υπουργείο Εσωτερικών, όπως και η ΣΑΤΑ δηλ. από τη φορολόγηση των Ελλήνων πολιτών.
3) Κάποιοι προσπαθούν να εμφανίσουν ως κάτι το μεμπτό τη χρηματοδότηση έργων στο αυτοκινητοδρόμιο από τη ΣΑΤΑ του Δήμου. Δηλαδή θεωρούν ότι τα χρήματα της ΣΑΤΑ πρέπει να διατίθενται για διάφορα έργα του Δήμου Σερρών, αλλά όχι σε έργα για το αυτοκινητοδρόμιο. Αυτό είναι λάθος. Τα έργα που γίνονται στο αυτοκινητοδρόμιο είναι κι αυτά έργα για τους Σερραίους πολίτες, είναι έργα για το Δήμο Σερρών. Το αυτοκινητοδρόμιο δεν είναι ξένο προς το Δήμο Σερρών και πολύ σωστά ο Δήμος Σερρών διαχρονικά υλοποιεί έργα με δικά του χρήματα και στο αυτοκινητοδρόμιο, διότι τα χρήματα που διαθέτει για έργα στο αυτοκινητοδρόμιο επιστρέφουν πάλι στο Δήμο, στους δημότες, με την προσέλευση ξένων επισκεπτών, ενισχύοντας την Τοπική οικονομία.
4) Το αυτοκινητοδρόμιο είναι ένα από τα “παιδιά” του Δήμου, όπως η ΚΕΔΗΣ, το ΔΗΠΕΘΕ κ.λ.π. Ο Δήμος Σερρών όπως χρηματοδοτεί κάθε χρόνο και πολύ καλά κάνει το ΔΗΠΕΘΕ με 250.000 ευρώ, τη ΚΕΔΗΣ με 370.000 ευρώ κ.λ.π. πολύ σοφά υλοποιεί και έργα στο αυτοκινητοδρόμιο, μάλιστα αναπτυξιακού επιπέδου. Ο Δήμος δεν επιχορηγεί το αυτοκινητοδρόμιο για λειτουργικά έξοδα, αυτό απαγορεύεται, αλλά υλοποιεί έργα υποδομής στο αυτοκινητοδρόμιο, κάτι που επιτρέπεται σύμφωνα και με την απόφαση του Ελεγκτικού Συνεδρίου.
5) Για να γίνει ακόμη καλύτερα κατανοητό το όλο αυτό θέμα από τους πολίτες πρέπει να αναφέρουμε δύο λόγια για το ιστορικό του έργου “Εκσυγχρονισμός αυτοκινητοδρομίου Δήμου Σερρών” προϋπολογισμού 450.000 ευρώ η όπως πιο απλά το λέμε “ανακατασκευή πίστας αυτοκινητοδρομίου”.
Οι διαδικασίες για την υλοποίηση του προαναφερόμενου έργου ξεκίνησαν από το 2017 με την εκπόνηση της μελέτης αρ. 108/2017 με εξασφαλισμένη χρηματοδότηση από τη ΣΑΤΑ του Δήμου Σερρών και με εργολάβο που αναδείχθηκε στις 29-8-2019.
Δηλαδή η νέα δημοτική αρχή όταν ανέλαβε την 01-9-2019 βρήκε ένα έργο έτοιμο με εργολάβο και εξασφαλισμένη χρηματοδότηση 450.000 ευρώ από τη ΣΑΤΑ του Δήμου Σερρών.
Το θέμα μάλιστα της νομιμότητας της χρηματοδότησης του έργου από τη ΣΑΤΑ του Δήμου Σερρών που προέκυψε το 2020, ξεκαθάρισε τον Αύγουστο του 2020 με απόφαση του Ελεγκτικού Συνεδρίου και η χρηματοδότηση του έργου από τη ΣΑΤΑ του Δήμου είναι νόμιμη.
6) Ο κ. Χρυσάφης για ένα έργο που έχει εξασφαλισμένη και ψηφισμένη χρηματοδότηση από το δημοτικό συμβούλιο Σερρών, με έτοιμο εργολάβο που αναδείχθηκε στις 29-8-2019, έρχεται και ζητάει από το Υπουργείο Εσωτερικών για το έργο αυτό χρηματοδότηση. Στο ερώτημα, γιατί ο Δήμαρχος δεν ζήτησε από το Υπουργείο Εσωτερικών χρήματα για άλλο έργο στο αυτοκινητοδρόμιο, (το αυτοκινητοδρόμιο έχει ανάγκη από πολλά έργα) και ζήτησε χρήματα για το έργο της ανακατασκευής της πίστας του αυτοκινητοδρομίου που έχει εξασφαλισμένη χρηματοδότηση με έτοιμο εργολάβο, η δικαιολογία που προτάσσει ο κ. Χρυσάφης είναι ότι ζήτησε τα χρήματα αυτά από το Υπουργείο Εσωτερικών για να αποδεσμεύσει τα χρήματα της ΣΑΤΑ, τα οποία είναι χρήματα του Δήμου, προκειμένου να διατεθούν για αλλά έργα του Δήμου.

Ο κ. Χρυσάφης θα μπορούσε να ζητήσει με τα χρήματα αυτά να γίνει ένα άλλο έργο στο αυτοκινητοδρόμιο, το οποίο αυτοκινητοδρόμιο έχει ανάγκη από πολλά έργα ή σε τελική ανάλυση αν δεν ήθελε να διατεθεί κι αυτό το ποσό του Υπουργείου Εσωτερικών στο αυτοκινητοδρόμιο (εμείς είμαστε υπέρ της θέσης, ότι και αυτό το ποσό πρέπει να διατεθεί στο αυτοκινητοδρόμιο), θα μπορούσε λοιπόν να ζητήσει αυτό το χρηματικό ποσό του Υπουργείου Εσωτερικών να διατεθεί σε ένα άλλο έργο του Δήμου Σερρών.

Ποιο είναι το νόημα της ανταλλαγής αυτών των χρημάτων;
Από τη στιγμή που ο κ. Χρυσάφης δεν συμφωνεί να παραμείνουν για έργα στο αυτοκινητοδρόμιο και τα 450.000 ευρώ της ΣΑΤΑ του Δήμου και τα 450.000 ευρώ του Υπουργείου Εσωτερικών, ένας και μοναδικός είναι ο λόγος αυτής της ανταλλαγής των χρηματικών ποσών.
Ο λόγος που κάνει αυτήν την ανταλλαγή των χρηματικών ποσών ο κ. Χρυσάφης είναι, γιατί θέλει να περάσει στο κόσμο ότι το έργο αυτό της ανακατασκευής της πίστας του αυτοκινητοδρομίου υλοποιείται με τα χρήματα που εξασφάλισε από το Υπουργείο Εσωτερικών.

Με πιο απλά λόγια θέλει να “καπελώσει” ένα έργο που παρέλαβε έτοιμο από την προηγούμενη δημοτική αρχή, με εργολάβο και εξασφαλισμένη χρηματοδότηση.

- Διαφήμιση -

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.