Με ανάρτησή του ο Ειδικός Σύμβουλος του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών Ιωάννης Χατζόπουλος, αναφέρεται στον σχεδιασμό και τον προγραμματισμό σιδηροδρομικών έργων, με ιδιαίτερη αναφορά στην σιδηροδρομική σύνδεση Αμφιπόλεως – Νέας Ζίχνης.
Η ανάρτηση του κ.Χατζόπουλου:
Η σύνδεση της παλαιάς και της νέας γραμμής Θεσσαλονίκης – Αλεξανδρούπολης θα δημιουργήσει ένα πραγματικό δίκτυο γραμμών στην Κεντρική και Ανατολική Μακεδονία με πολλαπλά οφέλη στην εκμετάλλευση τόσο της παλιάς όσο και της νέας γραμμής.
Ειδικότερα:
• συντομεύεται η διαδρομή μεταξύ Θεσσαλονίκης και Δράμας κατά τουλάχιστον 30 χλμ., ενώ το μεγαλύτερο μέρος του δρομολογίου θα εκτελείται επί της υψηλών ταχυτήτων νέας γραμμής, οπότε ο χρόνος διαδρομής από 2 ώρες και 30 λεπτά (δρομολόγιο Intercity έτους 2007, σήμερα ο χρόνος έχει αυξηθεί σε 4 ώρες και 15 λεπτά λόγω κατάστασης γραμμής) θα περιοριστεί σε λιγότερο από 2 ώρες.
• Μικρότερα αλλά υπαρκτά χρονικά οφέλη θα υπάρχουν και για ταχεία σύνδεση Θεσσαλονίκης – Σερρών, εκτός από την υφιστάμενη σήμερα διαδρομή μέσω Ροδοπόλεως και Στρυμόνος που θα διατηρηθεί ως τοπικό δρομολόγιο για την εξυπηρέτηση των ενδιάμεσων πόλεων (Κιλκίς, Μουριές, Ροδόπολη, Σιδηρόκαστρο)
• Συνδέεται άμεσα η περιοχή Καβάλας και ο Λιμένας Νέας Καρβάλης («Φίλιππος Β΄») με την συνοριακή πύλη του Προμαχώνα (γραμμή προς Σόφια και Κεντρική Ευρώπη) χωρίς περιπορεία και αναστροφή συρμού στην Ξάνθη (στην περιοχή Τοξοτών δεν προβλέπεται σταθμός), τόσο για εμπορευματικούς συρμούς όσο και για επιβατικούς κατά την τουριστική περίοδο.
• Παρέχεται η δυνατότητα ταχέος ενδοπεριφερειακού επιβατικού δρομολογίου Σερρών – Ξάνθης ομοίως χωρίς μετεπιβιβάσεις και περιπορείες (χρόνος διαδρομής λιγότερο από 1 ώρα)
• Αποσυμφορείται ο άξονας Θεσσαλονίκη – Στρυμών – Προμαχών που προβλέπεται να έχει αυξημένες εμπορευματικές ροές, ενώ η γραμμή με βάση τον τρέχοντα σχεδιασμό παραμένει με μονή γραμμή
Διαβάστε ΕΔΩ την πλήρη ανάλυση του κ.Χατζόπουλου για το θέμα.