Πώς δημιουργήθηκε η ελληνική start up Instashop που εξαγοράστηκε σε τιμή-ρεκόρ

114
Γιάννης Τσιώρης
- Διαφήμιση -

Όταν ο Γιάννης Τσιώρης μετακόμισε το Ντουμπάι το 2013 με μια καλά αμειβόμενη δουλειά για μια θυγατρική εταιρεία φωτισμού του Ολλανδικού Ομίλου Philips, δεν ένιωθε απολύτως ικανοποιημένος από την καριέρα του. Σήμερα όμως, 7 χρόνια μετά μπορεί να θεωρεί τον εαυτό του πολύ πετυχημένο, μετά την εξαγορά της start up του έναντι 360 εκατομμυρίων δολαρίων.

«Είχα μια πολύ έντονη επιθυμία να δημιουργήσω κάτι δικό μου και να δώσω στον εαυτό μου την ευκαιρία να αποδείξει πως μπορώ να καταφέρω κάτι μόνος μου» λέει ο Τσιώρης, συνιδρυτής και διευθύνων σύμβουλος της Instashop. Δύο χρόνια αργότερα, σε ηλικία 28 ετών, εγκατέλειψε την δουλειά του ως διευθυντής πληροφοριών μάρκετινγκ και ξεκίνησε το Instashop, μια εφαρμογή παράδοσης προϊόντων παντοπωλείου. «Από την μία πλευρά, αποσκοπούσε στην αποφυγή των περιορισμών που φυσικά υπάρχουν σε μεγάλες εταιρείες και από την άλλη αφορούσε την έντονη επιθυμία μου να δημιουργήσω κάτι δικό μου» λέει ο Τσιώρης από την Ελλάδα.

- Διαφήμιση -

Πριν από την κρίση του κορωνοϊού (γιατί στην περίοδο της πανδημίας, εκτινάχθηκε η δημοτικότητα του), το Instashop είχε επεκταθεί σε πέντε χώρες, με περισσότερους από 350.000 χρήστες και ένα από τα υψηλότερα ποσοστά διατήρησης για μια εφαρμογή για κινητά. Ωστόσο, το ταξίδι για να γίνει επιτυχημένος επιχειρηματίας δεν ήταν εύκολο για τον Τσιώρη, που ξεκίνησε το επιχειρηματικό του ταξίδι με την Vound, μια φωνητική εφαρμογή κοινωνικής δικτύωσης που δημιούργησε τον πρώτο χρόνο μετά την άφιξή του στο Ντουμπάι.
Με κίνητρο το πάθος για την τεχνολογία, ζήτησε από την συνιδρυτή του Ιωάννα Αγγελιδάκη, αν θα ήθελε να ξεκινήσουν κάτι μαζί. Η 33χρονη Αγγελιδάκη, εργαζόταν στο κέντρο σταδιοδρομίας του Τεχνολογικού Πανεπιστημίου της Κρήτης και είχε επίσης εμπειρία σε μια επιχείρηση ηλεκτρονικού εμπορίου, προτού συνεργαστεί με τον Τσιώρη.

Instashop

Πώς του ήρθε η ιδέα για μια εφαρμογή παράδοσης προϊόντων παντοπωλείου
«Καταλήξαμε με το Vound, το οποίο ίσως ήταν καλή ιδέα, αλλά δεν είχαμε την εμπειρία να το εκτελέσουμε σωστά, έτσι ξεκινήσαμε» λέει ο Τσιώρης.
Ήταν στην μέση της δημιουργίας του πρώτου τους εγχειρήματος που ενέπνευσε την έναρξη μιας διαδικτυακής παράδοσης ειδών παντοπωλείου. Όσο ήταν απασχολημένος με την αρχική του επιχείρηση, το Vound, ο Τσιώρης συχνά απογοητευόταν όταν παράγγελνε προϊόντα μέσω τηλεφώνου από παντοπωλεία. Μερικές φορές παραδίδονταν λάθος αντικείμενα ή μερικές φορές αυτός και ο καταστηματάρχης δεν μπορούσαν να καταλάβουν ο ένας την προφορά του άλλου, αφήνοντας τον Τσιώρη να αναρωτιέται εάν υπήρχε καλύτερος τρόπος να βελτιωθεί η εμπειρία.

Πρόσφορο έδαφος τα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα
«Τα ΗΑΕ είναι μια κουλτούρα πολύ προσανατολισμένη στις υπηρεσίες και λατρεύουν τα delivery, επομένως η ευκολία παραγγελιών είναι πραγματικά σημαντική. Γιατί λοιπόν, να μην έχουμε μια εφαρμογή όπου, με λίγα μόνο κλικ, οι παραγγελίες μας έρχονται απευθείας στην πόρτα;» όπως αναφέρει. Το 2015, η παράδοση προϊόντων παντοπωλείου κατ’ απαίτηση μέσω μιας εφαρμογής ήταν ακόμη καινοτόμα, οπότε το ζευγάρι – Τσιώρης και Αγγελιδάκη – έκλεισαν την επιχείρησή τους στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης και εστίασαν στην ανάπτυξη μιας επιχείρησης με στόχο την βελτιστοποίηση της εμπειρίας παράδοσης ειδών παντοπωλείου. Χρησιμοποιώντας την ίδια ομάδα πίσω από το Vound, ο Τσιώρης και η Αγγελιδάκη άρχισαν να αναπτύσσουν το Instashop.

Μέσα σε έναν μήνα δημιούργησαν την εφαρμογή τους και την έβγαλαν στην αγορά. Η μεγαλύτερη πρόκληση για την ομάδα, όμως, ήταν να εκπαιδεύσει τους λιανοπωλητές του Ντουμπάι σχετικά με την χρήση της εφαρμογής, καθώς δεν είχαν χρησιμοποιήσει αυτόν τον τύπο μοντέλου παράδοσης για ψώνια.

Οι δυσκολίες με την εκπαίδευση των λιανεμπόρων
«Το πρώτο κατάστημα στη μαρίνα του Ντουμπάι ήταν ένας αγώνας γιατί έπρεπε να εκπαιδεύσουμε τον έμπορο λιανικής σε αυτή την διαδικτυακή τάση και να το εξηγήσουμε γιατί είχε σημασία και γι’ αυτούς να συμμετάσχουν καθώς και ποια ήταν η προστιθέμενη αξία. Ουσιαστικά εμείς πείσαμε τον λιανοπωλητή» λέει ο Τσιώρης.
Το Instashop σύντομα τράβηξε την προσοχή επιχειρηματικών κεφαλαίων, όπως η Jabbar Internet Group , η οποία είχε μερίδιο στην επιχείρηση ηλεκτρονικού εμπορίου Souq προτού την εξαγοράσει η Amazon το 2017 έναντι 650 εκατομμυρίων δολαρίων.

Η εξαγορά από την Delivery Hero
Η εταιρεία είχε επίσης την υποστήριξη των Venture Friends με έδρα την Αθήνα και διαπραγματεύτηκε την πρώτη συγκέντρωση κεφαλαίων στο δεύτερο μισό του 2015.  Μέσα σε πέντε χρόνια, οι παραγγελίες αυξήθηκαν από κάποιες εκατοντάδες την ημέρα σε μια χώρα, σε δεκάδες χιλιάδες σε πέντε χώρες και σήμερα η InstaSshop είναι η μεγαλύτερη διαδικτυακή αγορά τροφίμων στη Μέση Ανατολή.
Και φτάνοντας στο σήμερα, η εταιρεία εξαγοράστηκε από τον κολοσσό Delivery Hero, έναντι 360 εκατομμυρίων δολαρίων, αποτελώντας τo μεγαλύτερο deal startup εταιρείας ελληνικών συμφερόντων, με τον πρωθυπουργό Κυριάκο Μητσοτάκη να εκφράζει τα συγχαρητήριά του.

- Διαφήμιση -

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.