Ξεχάστε τα τεκμήρια και τον Φόρο Πολυτελούς Διαβίωσης!

131
Φόρος πολυτελούς διαβίωσης
- Διαφήμιση -

Κάθε καλοκαίρι οι ιδιοκτήτες οχημάτων βρίσκονται αντιμέτωποι με τα υπέρογκα τεκμήρια διαβίωσης που απορρέουν από τον κυβισμό του κινητήρα τους όπως επίσης και από τον Φόρο Πολυτελούς Διαβίωσης που επιβάλλεται σε όσους έχουν αυτοκίνητα με ηλικία έως 10 έτη και ο κυβισμός του κινητήρα τους υπερβαίνει τα 1.929 κ.εκ.

Φέτος ωστόσο αναμένεται να είναι η τελευταία φορά που θα βρεθούν αντιμέτωποι οι κάτοχοι αυτοκινήτων με αυτό το απαρχαιωμένο σύστημα των τεκμηρίων διαβίωσης αλλά και το φόρο πολυτελούς διαβίωσης καθώς το οικονομικό επιτελείο έχει ανακοινώσει ήδη την κατάργησή τους από το 2021.

- Διαφήμιση -

Πάντως το εξωπραγματικό στην περίπτωση της χώρας μας είναι πως το τεκμήριο διαβίωσης στα αυτοκίνητα δεν προσεγγίζει καν την πραγματικότητα αλλά το ετήσιο κόστος χρήσης των ΙΧ που υπολόγισε ο νομοθέτης πριν από πολλά χρόνια είχε βασικό στόχο την είσπραξη εσόδων. Και μάλιστα τα έσοδα από τα τεκμήρια διαβίωσης δεν είναι και λίγα καθώς ξεπερνούν τα 2,5 δισ. ευρώ με αποτέλεσμα να διατηρούνται τόσα χρόνια. Από την άλλη μεριά πολλοί υπουργοί Οικονομικών πίστευαν ότι με αυτό τον τρόπο το κράτος εισπράττει και ένα μέρος από τα «μαύρα» χρήματα που διακινούνται στην ελληνική οικονομία…

Αυτά είναι τα τεκμήρια διαβίωσης των ΙΧ

Στα επιβατικά αυτοκίνητα το τεκμήριο διαβίωσης ορίζεται ως εξής:

* Για αυτοκίνητα μέχρι και 1.200 κ.ε., σε 4.000 ευρώ.

* Για αυτοκίνητα μεγαλύτερα των 1.200 κ.ε. και μέχρι 2.000 κ.ε., προστίθενται 600 ευρώ ανά 100 κυβικά εκατοστά.

* Για αυτοκίνητα άνω των 2.000 κ.ε. και μέχρι 3.000 κ.ε., προστίθενται 900 ευρώ ανά 100 κυβικά εκατοστά.

* Για αυτοκίνητα άνω των 3.000 κ.ε., προστίθενται 1.200 ευρώ ανά 100 κυβικά εκατοστά.

Τα παραπάνω ποσά μειώνονται ανάλογα με την παλαιότητα του αυτοκινήτου, η οποία υπολογίζεται από το έτος πρώτης κυκλοφορίας του στην Ελλάδα, κατά ποσοστό 30% για χρονικό διάστημα κυκλοφορίας πάνω από 5 και μέχρι 10 έτη και κατά ποσοστό 50% για χρονικό διάστημα πάνω από 10 έτη.

Το τεκμήριο διαβίωσης δεν εφαρμόζεται για επιβατικά ιδιωτικής χρήσης αυτοκίνητα που διαθέτουν πιστοποιητικό αυθεντικότητας, καθώς και για επιβατικά αυτοκίνητα ειδικά διασκευασμένα για κινητικά ανάπηρους, με ποσοστό αναπηρίας τουλάχιστον 67%.

- Διαφήμιση -

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.