Ποιες επιλογές στα ταβερνάκια είναι πιο υγιεινές;

62
ταβέρνα
- Διαφήμιση -

Η ταβέρνα μπαίνει στην καθημερινότητά μας στις διακοπές, που σημαίνει ότι πρέπει να δώσουμε λίγη βάση στις επιλογές μας, ώστε να μην τις «πληρώσουμε» στον γυρισμό.

Μειώστε τα τηγανητά
Ωραία τα καλαμαράκια, τα κολοκυθάκια και οι πατάτες στην τηγανητή τους μορφή. Όταν, όμως, γίνονται μέρος της καθημερινής μας διατροφής, θα πρέπει να βρούμε εναλλακτικές. Προτιμήστε ψητό ή βραστό κολοκύθι, πατάτες φούρνου ή βραστές και δοκιμάστε ψητό καλαμάρι αντί για τηγανητό.

- Διαφήμιση -

Πείτε «όχι» στις επιλογές «της ώρας»
Πόσες χοιρινές ή μοσχαρίσιες με πατάτες, κεφτεδάκια ή μπιφτέκια και κοτόπουλα δεν έχετε καταβροχθίσει σε νησιώτικες ταβέρνες πλάι στο κύμα, μετά τη λιγούρα του μεσημεριανού μπάνιου; Η υπερκατανάλωση κόκκινου κρέατος και τηγανητών, όμως, μόνο αρνητικές επιπτώσεις έχει για την υγεία, με τα κορεσμένα λιπαρά σε συνδυασμό με τα λάδια που έχουν τηγανιστεί πολλαπλές φορές να αυξάνουν τον καρδιαγγειακό κίνδυνο, να μας προσθέτουν θερμίδες, κοιλιακό λίπος και τελικά να μας βαραίνουν. Προτιμήστε να τα αποφύγετε, κρατώντας τη συχνότητα επιλογής τους μια φορά την εβδομάδα ή στις 10 ημέρες, και να προτιμήσετε κάποιο λαδερό πιάτο ημέρας που μπορείτε να καταναλώσετε χωρίς πολύ ψωμί, ψάρι ή ζυμαρικά ολικής άλεσης.

Δώστε βάρος στις σαλάτες
Είναι δροσερές, πλούσιες σε φυτικές ίνες και βιταμίνες, χορταστικές και αν τις συνδυάσετε με κάποιο ορεκτικό όπως χταπόδι, γαρίδες, τυροκαυτερή ή λίγο κοτόπουλο, μπορείτε να έχετε ένα πλήρες, χορταστικό και ελαφρύ γεύμα, αρκεί να μην το παρακάνετε με «βαριά» ντρέσινγκ.

Ζητήστε ψωμί ολικής
Η κλασική «βούτα» στη χωριάτικη μοιάζει με όαση μέχρι να έρθει το φαγητό. Επειδή, όμως, το ψωμί είναι η πρώτη μας επαφή με φαγητό στο τραπέζι, μέχρι να καταφτάσουν τα ορεκτικά και τα κυρίως και συνήθως το υπερκαταναλώνουμε σε συνδυασμό με το ελαιόλαδο της χωριάτικης, ζητήστε αν υπάρχει η δυνατότητα μαύρο ψωμί ολικής άλεσης. Οι θερμίδες μπορεί να μην διαφέρουν ιδιαίτερα, αλλά θα προσθέσετε φυτικές ίνες στο γεύμα σας, οι οποίες θα σας κρατήσουν χορτάτους περισσότερη ώρα και ταυτόχρονα κάνουν καλό στο έντερο, το οποίο στις διακοπές… χρειάζεται βοήθεια.

Μην τρώτε συνέχεια κρέας
Μπορεί να είναι απολαυστικό, αλλά υπάρχει παντού, από τα μακαρόνια με τον κιμά μέχρι τον μουσακά. Φροντίστε το κρέας να είναι η εξαίρεση κι όχι ο κανόνας και προτιμήστε μακαρόνια με κόκκινη σάλτσα αντί με κιμά, ψητά λαχανικά, ψάρι, γεμιστά, ψαρόσουπα, λαδερά, σουβλάκι λαχανικών και άλλες επιλογές που θα σας απαλλάξουν από μια τροφή που συνδέεται με την εμφάνιση καρκίνου στο παχύ έντερο μεταξύ άλλων.


Επιλέξτε τοπικές γεύσεις
Μην παραλείψετε να δοκιμάσετε την κουζίνα του τόπου που επισκέπτεστε, πιάτα καμωμένα με ντόπια και προσεγμένα υλικά, επιλέγοντας πάντα τις πιο ελαφριές εναλλακτικές, χωρίς βαριές σάλτσες και με βάση τα λαχανικά.

Κάντε τη σωστή επιλογή συνοδευτικών
Αν είναι να επιλέξετε ανάμεσα σε πατάτες τηγανητές και ρύζι, προτιμήστε το ρύζι ή ζητήστε μικρότερες ποσότητες και από τα δύο. Μην το παρακάνετε ούτε με το ρύζι, καθώς περιέχει ποσότητες αρσενικού που είναι τοξικό για τον οργανισμό και αν υπάρχει η δυνατότητα ψητών λαχανικών, προτιμήστε τα.

Προσέξτε το αλκοόλ
Λίγο ούζο ή κρασί σε ένα θαλασσινό τραπέζι δεν βλάπτει. Όταν, όμως, το αλκοόλ αρχίζει να παίρνει τον πρωταγωνιστικό ρόλο, τα πράγματα ξεφεύγουν και η υπερβολή σε κατανάλωση αλκοόλ και φαγητού έρχεται πριν την καταλάβουμε. Πίνετε αργά, έχετε πάντα και ένα ποτήρι νερό δίπλα σας και ελέγξτε τον εαυτό σας.

Προτιμήστε φρούτο αντί για επιδόρπιο
Ένα γεύμα μπορεί να κλείσει όμορφα και δροσερά με λίγο παγωμένο καρπούζι ή πεπόνι, που είναι και αγαπημένα καλοκαιρινά φρούτα. Προτιμήστε τα αντί για επιδόρπια με ζάχαρη που θα βάλουν το κερασάκι στην τούρτα του… φουσκώματος, θα σας φορτώσουν με έξτρα κενές θερμίδες και θα σας «κλέψουν» ό,τι ενέργεια σας έχει απομείνει.

- Διαφήμιση -

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.