Κ.Καρπουχτσής: “Απαραίτητη η μελέτη βιωσιμότητας για το Αυτοκινητοδρόμιο Σερρών”

448
μελέτη βιωσιμότητας
- Διαφήμιση -

Η αναβάθμιση του Αυτοκινητοδρομίου Σερρών περνά μέσα από τον ορθό σχεδιασμό, και η  μελέτη βιωσιμότητας είναι απαραίτητη, δηλώνει μεταξύ άλλων στην τοποθέτησή του για το θέμα ο Οικονομολόγος και π. Εντεταλμένος Δημ. Σύμβουλος Προγραμματισμού και Ανάπτυξης Δήμου Σερρών, Κώστας Καρπουχτσής:

Η τοποθέτηση του κ.Καρπουχτσή αναλυτικά:

- Διαφήμιση -

Το Αυτοκινητοδρόμιο Σερρών, ένας πνεύμονας ανάπτυξης του νομού μας, πρόκειται να απασχολήσει το προσεχές Δημοτικό Συμβούλιο Σερρών, μετά την απόρριψη του έργου «Εκσυγχρονισμός αυτοκινητοδρομίου Δήμου Σερρών» προϋπολογισμού 450.000 € από το Ελεγκτικό Συνέδριο.

Όλοι συμφωνούμε ότι επιβάλλεται να βρεθεί λύση στην αναβάθμιση του για την διασφάλιση του αναπτυξιακού του ρόλου στην περιοχή μας.

Σύμφωνα με αυτά που δημοσιοποιήθηκαν το τελευταίο χρονικό διάστημα, η συζήτηση περιστρέφεται γύρω από δύο άξονες,

Α) την αύξηση μετοχικού κεφαλαίου από πλευράς δήμου Σερρών και

Β) την ανεύρεση πιθανού στρατηγικού επενδυτή στη συνέχεια.

Η βασική μέριμνα όμως θα πρέπει να είναι η σωστή μελέτη του τι απαιτείται για να καταστεί το Αυτοκινητοδρόμιό μας, ( περιουσία του σερραϊκού λαού), με βάση τα ΣΗΜΕΡΙΝΑ ΔΕΔΟΜΕΝΑ, πρώτα βιώσιμο και στη συνέχεια διεθνώς ανταγωνιστικό.

Αφού καθορίσουμε το «ΤΙ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΓΙΝΕΙ», και ίσως δεν είναι ένα, αλλά πολλά, γιατί όπως λέει και ο θυμόσοφος λαός «ένα μόνο χελιδόνι δεν φέρνει την άνοιξη…»

· θα ναι μόνο ο εκσυγχρονισμός της πίστας;

· Θα είναι και άλλες υποδομές;

· Θα είναι και περαιτέρω ενέργειες προώθησης;

· Θα είναι αλλαγή του μάνατζμεντ;

και διαμορφωθεί ο συνολικός αναγκαίος προϋπολογισμός, θα πρέπει να δούμε πως θα προχωρήσουμε στη χρηματοδότηση όλων των αναγκαίων ενεργειών.

Η επιλογή της αύξησης μετοχικού κεφαλαίου, μολονότι αποτελεί μια νόμιμη διαδικασία, δεν είναι πανάκεια. Ίσως θα πρέπει να επανεξεταστεί με βάση και τα δεδομένα της σημερινής οικονομικής κατάστασης.

Το σημαντικότερο ίσως θέμα που θα σήμαινε μια απόφαση για αύξηση ΜΚ από τον δήμο Σερρών, είναι ότι χρήματα που θα μπορούσαν να αξιοποιηθούν για έργα αναγκαία στο δήμο μας, δεσμεύονται σε μια δύσκολη οικονομική συγκυρία, σε ένα νομικό πρόσωπο.

Όλοι αναγνωρίζουμε τη σημασία της ρευστότητας, ειδικά σε μια περίοδο που λόγω πανδημίας και οικονομικής κρίσης που διαφαίνεται ότι θα επιταθεί, τα έσοδα των δήμων θα μειωθούν ίσως δραματικά στο προσεχές χρονικό διάστημα.

Ήδη είμαστε μάρτυρες των αποτελεσμάτων της πανδημίας και στα οικονομικά πχ της ΔΕΥΑΣ που προσφεύγει σε δανεισμό 1,7 εκ € για να καλύψει τις πρόσκαιρες λειτουργικές δαπάνες.

Καλή και γόνιμη η συζήτηση για «στρατηγικό επενδυτή», που μπορεί να γίνει με κάποια μορφή παραχώρησης της χρήσης (με αυστηρές όμως δεσμεύσεις και διεθνείς προδιαγραφές, οι οποίες διασφαλίζουν επαρκώς το δημόσιο συμφέρον), αλλά σε καμία περίπτωση πριν εξαντλήσουμε τη δυνατότητα ορθής αξιοποίησης του ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΔΡΟΜΙΟΥ με ίδια μέσα.

Εκτός αν παραδεχόμαστε ότι απλά δεν μπορούμε.

Υπάρχει όμως εναλλακτική για τη χρηματοδότησή του;

Κατά την άποψη μου υπάρχει καθώς δεν πρέπει να ξεχνάμε ότι το αυτοκινητοδρόμιο παρόλο που επιτελεί έναν γενικότερο αναπτυξιακό σχεδιασμό, είναι και μια επιχείρηση (Ανώνυμη Εταιρεία).

Μια ίσως ενδεδειγμένη λύση να ήταν η ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΔΡΟΜΙΟ ΑΕ, αφότου καταγράψει τον επιχειρηματικό της σχεδιασμό και τις ανάγκες της, μέσω μελέτης βιωσιμότητας, να καταφύγει σε δανεισμό για να αντλήσει τα απαραίτητα κεφάλαια. Δανεισμό που θα μπορούσε να λάβει με εγγυητή τον μεγαλομέτοχο, δηλαδή τον Δήμο Σερρών.

Με αυτό τον τρόπο επιτυγχάνεται:

• Η έμπρακτη στήριξη του δήμου Σερρών στον αναπτυξιακό ρόλο του αυτοκινητοδρομίου

• Η μη άμεση ταμειακή επιβάρυνση του δήμου Σερρών, καθώς το να έχει το ρόλο του εγγυητή, δεν σημαίνει ταμειακή εκροή από τον δήμο

• Η αξιοποίηση διαθέσιμων επενδυτικών και χρηματοδοτικών εθνικών και ευρωπαϊκών εργαλείων

• Η ενίσχυση της τοπικής αγοράς, σε περίπτωση που για τα διαθέσιμα χρηματοδοτικά εργαλεία αξιοποιήσουμε τη Συνεταιριστική Τράπεζα Σερρών

• Η δέσμευση της ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΔΡΟΜΙΟ ΑΕ στην υλοποίηση ενός μακροπρόθεσμου σχεδιασμού με όρους λογοδοσίας πλέον, καθώς ένα δάνειο σημαίνει, όπως για όλες τις επιχειρήσεις, σκληρή δουλειά για την επίτευξη στόχων και προβλέψεων και υγιών οικονομικών αποτελεσμάτων

• Το δάνειο θα είναι και στις υποχρεώσεις του όποιου πιθανού μελλοντικού στρατηγικού επενδυτή, σε περίπτωση που μια τέτοια λύση προκριθεί μελλοντικά μετά από σοβαρή και ουσιαστική διαβούλευση.

Σε μια δύσκολη οικονομική συγκυρία, η ανάπτυξη παραμένει το ζητούμενο, ειδικά για τον τόπο μας και αυτή πρέπει να επιτυγχάνεται διασφαλίζοντας παράλληλα και το δημόσιο συμφέρον.

Το ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΔΡΟΜΙΟ είναι περιουσία μας και πρέπει να την ενισχύσουμε αποτελεσματικά.

- Διαφήμιση -

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.