Όσο πιο καυτερό τόσο πιο καλό… σωστό;

156
υγεία
- Διαφήμιση -

Οι λάτρεις των πικάντικων τροφίμων, των μπαχαρικών και γενικά των καυτερών γεύσεων, ισχυρίζονται ότι τα προτιμούν γιατί προσδίδουν ιδιαίτερη γεύση στα καθημερινά γεύματά τους. Εδώ και χρόνια όμως, η επιστημονική κοινότητα έχει εστιάσει στη σύνδεση των πικάντικων τροφίμων με την καλή υγεία.

Ποια είναι όμως τα συγκεκριμένα οφέλη για την υγεία σύμφωνα με τις πιο πρόσφατες μελέτες;

- Διαφήμιση -

ΑΠΩΛΕΙΑ ΒΑΡΟΥΣ
Η κατανάλωση ενός πικάντικου γεύματος αρκεί για επιταχυνθεί ο μεταβολισμός σας, και όπως διαπιστώνουν οι ειδικοί, ακόμη και για ώρες μετά το γεύμα ενδέχεται να συνεχίσει να καίει έως και 10% περισσότερες θερμίδες. Με άλλα λόγια, μπορείτε να απολαμβάνετε τις καυτερές τροφές και παράλληλα να αφήνετε «χώρο» για επιδόρπιο!

Από μια συστηματική μετα-ανάλυση δεκάδων σχετικών ερευνών, προκύπτει ότι τα πικάντικα γεύματα μπορούν να συμβάλουν σε μακροχρόνια απώλεια βάρους, αλλά τα αποτελέσματα θα φανούν στο σώμα σας μετά από 1-2 χρόνια.

ΚΑΡΔΙΟΠΡΟΣΤΑΣΙΑ
Ένα διαχρονικό επιστημονικό μυστήριο, λύθηκε με τη βοήθεια αρκετών πρόσφατων μελετών. Όπως αποδεικνύεται αρκετοί λαοί που καταναλώνουν πικάντικα φαγητά σε όλες τις εκδοχές τους, τείνουν να νοσούν λιγότερα από καρδιαγγειακά νοσήματα και να εμφανίζουν λιγότερα εμφράγματα σε σχέση με όσους δεν καταναλώνουν καθόλου.

Οι ειδικοί αποδίδουν το φαινόμενο στη μείωση της «κακής» χοληστερόλης (LDL), αλλά και στη δυνατότητα της καψαϊκίνης να καταπολεμά τη φλεγμονή που εκτός των άλλων αρνητικών για το σώμα, επηρεάζει και την καρδιά. Εξάλλου, οι καυτερές πιπεριές είναι γεμάτες με θρεπτικά συστατικά, ενώ επιτρέπουν στον εγκέφαλο να εκκρίνει σεροτονίνη, την ορμόνη που καταπολεμά το άγχος.

ΕΥΕΡΓΕΤΙΚΑ ΚΑΙ ΓΙΑ ΤΟ ΣΤΟΜΑΧΙ
Αν και διαχρονικά, τα πικάντικα τρόφιμα έχουν συκοφαντηθεί για τις επιδράσεις τους στις στομαχικές λειτουργίες, νεότερες έρευνες καταλήγουν στο ότι είναι μάλλον ωφέλιμα. Αρκετοί ειδικοί ισχυρίζονται πλέον ότι τα καυτερά φαγητά όχι μόνο δεν συνδέονται με πεπτικό έλκος, αλλά η τακτική τους κατανάλωση ενδέχεται να αποτρέψει την εμφάνισή του.

Αρκεί βέβαια να μην το παρακάνετε, ειδικά αν έχετε κάποια στομαχική πάθηση (π.χ. ευερέθιστο έντερο ή αιμορροΐδες). Οι υπόλοιποι, σύμφωνα με τους ειδικούς, μπορείτε να τρώτε άφοβα καυτερές πιπεριές, κάρι και κάθε είδους πικάντικα τρόφιμα όσο συχνά επιθυμείτε.

ΜΑΚΡΟΖΩΙΑ
Αν νομίζατε ότι οι επιστήμονες που παρουσιάσαμε έως τώρα υπερβάλλουν, που να δείτε τι λένε κάποιοι συνάδελφοι τους στην Κίνα: Σύμφωνα με τα ευρήματα μιας μεγάλης επιστημονικής μελέτης (συμμετείχαν περίπου 500.000 άνθρωποι), όσοι τρώνε καθημερινά πικάντικα τρόφιμα πιθανότατα θα ζήσουν αρκετά περισσότερο απ’ όσους δεν τρώνε. Το πιο εντυπωσιακό συμπέρασμα που προκύπτει από τη μελέτη είναι ότι η πιθανότητα πρόωρου θανάτου μεταξύ όσων τρώνε τακτικά καυτερά τρόφιμα, μειώνεται κατά 14%.

- Διαφήμιση -

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.