Όλα όσα θα σου πει το αυτοκίνητό σου μόλις περάσει τα 100.000 χλμ

108
αυτοκίνητο
- Διαφήμιση -

Το αμάξι σε ταξιδεύει, σε ακούει όταν τραγουδάς, όταν σκέφτεσαι δυνατά, όταν προβάρεις μία παρουσίαση. Αλλά σου μιλάει κι αυτό. Σου δίνει σημάδια κόπωσης, τα οποία εσύ πρέπει να μπορείς να αναγνωρίσεις, για να μπορέσει αυτή η συνύπαρξη να ρολάρει!

«Βαριέμαι. Αλήθεια θες να φύγουμε; Σίγουρα; Καλά.»
Δεν παίρνει εύκολα μπροστά; Μπαταρία! Μια κοινή μπαταρία ανάλογα με τον τύπο της (agm, gel ή με υγρά), στα 4 με 6 χρόνια θα χάσει απόδοση και θα χρειαστεί αντικατάσταση. Γι’ αυτό μπορεί να παρατηρήσεις ότι είτε δεν μπορείς να βάλεις εύκολα μπροστά, είτε το πρωί 10 ώρες αφού πάρκαρες, είτε μετά από στάση ενός λεπτού. Ένας γρήγορος έλεγχος σε ένα διαγνωστικό, ηλεκτρολογικό ή και γενικό συνεργείο συνήθως είναι αρκετός.

- Διαφήμιση -

«Κάνει ζέστη ή εγώ έχω ανάψει;»
Αν ο δείκτης είναι κολλημένος στους 130 βαθμούς, το αυτοκινητάκι σου έχει ανάψει και αυτό δεν είναι καλό. Γι’ αυτό πρέπει πάντα να κάνεις ένα τσεκ στον δείκτη θερμοκρασίας στο καντράν. Αν είναι πολύ ψηλός ή χαμηλός σε σχέση με το κανονικό, μπορεί να μη λειτουργεί σωστά η ψύξη του κινητήρα. Πού μπορεί να βρίσκεται το πρόβλημα; Αντλία νερού και θερμοστάτης. Και τα δυο μηχανικά μέρη συντελούν στην ψύξη του κινητήρα. Οποιαδήποτε διακύμανση στην απόδοση τους θα μπορούσε να αποβεί καταστροφική για τον κινητήρα. Πέρα από τη θερμοκρασία του αυτοκινήτου, ένα άλλο σημάδι που μπορεί να σου δώσει το αυτοκίνητό σου είναι η διαρροή υγρών.

«Ρίσκο δεν ήθελες; Γι’ αυτό δεν αγνοούσες το λαμπάκι; Τώρα είναι αργά.»
Εάν περιμένεις μέχρι τελευταία στιγμή για να βάλεις βενζίνη και το λαμπάκι είναι μόνιμα αναμμένο, τότε θα σου προτείναμε να κάνεις ένα έλεγχο του συστήματος τροφοδοσίας σε κάποιο συνεργείο, για την τρόμπα βενζίνης, αφού στα περισσότερα σύγχρονα οχήματα πλέον είναι ηλεκτρική και βρίσκεται μέσα στο ντεπόζιτο. Καλύτερα να το κάνεις προληπτικά γιατί συνήθως η τρόμπα καυσίμου δε σε ειδοποιεί. Υπερθερμαίνεται και σε κάποια φάση σε εγκαταλείπει με αποτέλεσμα να μην μπορείς να βάλεις μπροστά και να πρέπει να ξοδέψεις ό,τι θα πλήρωνες για μία χειμωνιάτικη εκδρομή στη Νάουσα για την αντικατάστασή της 🙁

«Ωχ. Ούτε εγώ το είχα καταλάβει!»
Δυστυχώς και ο ιμάντας χρονισμού δε φημίζεται για τις επικοινωνιακές του ικανότητες. Αν αποφασίσει να σε εγκαταλείψει οι συνέπειες για τον κινητήρα πιθανότατα θα είναι καταστροφικές. Τι μπορείς να κάνεις για να το προλάβεις; Εάν δεν ακολουθείς τα σέρβις του κατασκευαστή, τότε μια καλή στιγμή για την αλλαγή του είναι στα 4 με 5 χρόνια ή στα 60-80.000 χλμ. Σε προετοιμάζουμε από τώρα. Η προβλεπόμενη αντικατάσταση του ιμάντα χρονισμού, είναι μια από τις πιο ακριβές επισκευές μαζί με την αντικατάσταση του ”δισκο-πλατό”.

«Πλημμυρίσαμε!»
Ο κινητήρας διαθέτει διαφόρων μεγεθών φλάντζες κεφαλής, έτσι ώστε να διασφαλίζεται ότι δε θα υπάρχουν διαρροές υγρών και συμπίεσης. Με τα χρόνια, κάποιες από αυτές σκληραίνουν με αποτέλεσμα να εμφανίζονται διαρροές. Θα το καταλάβεις όταν ο αγαπημένος σου συνοδοιπόρος μοιάζει περισσότερο με βομβαρδιστικό «SR-71 Blackbird». Συνήθως ένας οπτικός έλεγχος ή μια “συμπιεσομέτρηση” από τον μηχανικό για διαρροές, επιβεβαιώνει εάν υπάρχει σχετική βλάβη.

«Αχ συγγνώμη ήθελες να αλλάξεις ταχύτητα; Μπερδεύτηκα.»
Δε σου κάνει νάζια. Μάλλον έχει κάποιο πρόβλημα στη μετάδοση κιβωτίου ταχυτήτων και γι΄αυτό δυσκολεύεσαι να αλλάξεις ταχύτητα. Γενικά αυτό που πρέπει να ξέρεις είναι ότι οποιαδήποτε μεταβολή στη συμπεριφορά της μετάδοσης του αυτοκινήτου σου – θόρυβος ρουλεμάν πίεσης συμπλέκτη, σκληρό πετάλι συμπλέκτη, πατινάρισμα ταχυτήτων, δυσκολία στην επιλογή ταχύτητας – θα πρέπει να ελεγχθεί άμεσα από μηχανικό.

Τα σημάδια είναι πιο εμφανή – και το κόστος πιο διαχειρίσιμο – αν έχεις χειροκίνητο κιβώτιο ταχυτήτων. Αντιθέτως, το αυτόματο κιβώτιο που είναι πιο αξιόπιστο, είναι πιο ακριβό, ανάλογα τον τύπο του (CVT, DSGκτλ). Πότε να το περιμένεις; Ο κύκλος ζωής της μετάδοσης θεωρητικά είναι παράλληλος με αυτόν του οχήματος – και αυτό ισχύει ειδικά για το αυτόματο κιβώτιο που έχει λιγότερη τριβή μεταξύ των μηχανικών μερών του. Αλλά το πόσο θα αντέξει εξαρτάται και από τη χρήση του χειριστή.

«Τι έχεις;» «Τίποτα.»
Ο χρόνος περνά και όπως εμείς έτσι και το όχημα μας μεγαλώνει και φθείρεται, ακόμη κι αν δε φαίνεται. Παράδειγμα, μικρές ρωγμές και σπασίματα σε κολάρα και ιμάντες. Δεν έχεις καμία ιδέα; Λογικό. Ο τεχνικός στο συνεργείο ξέρει. Ένας έλεγχος για να δεις αν χρειάζεται να αντικαταστήσεις φθαρμένα ανταλλακτικά, αρκεί για να προλάβεις απρόσμενες βλάβες!

Ωραία τα λέει το αυτοκίνητό σου. Και κάπου εδώ λογικά σκέφτεσαι πότε θα έρθει η ώρα που θα πρέπει να το αποχαιρετήσεις, σωστά;

Κάθε πότε πρέπει να αλλάζω αυτοκίνητο;
Κάποτε έλεγαν πως ένα αυτοκίνητο είναι για πέταμα όταν θολώσει το πλαστικό φλας στο φτερό. Βέβαια, τότε άλλαζαν αυτοκίνητο κάθε 4 με 5 χρόνια. Σήμερα, ο μέσος όρος ηλικίας στην Ελλάδα είναι 13,6 χρόνια – όταν στην υπόλοιπη Ευρώπη είναι 11.

Οπότε το πιο πιθανό είναι ότι μαζί σου μεγαλώνει και το αυτοκίνητό σου. Όσο πιο συνεπής είσαι με τη συντήρηση και τους τακτικούς ελέγχους, τόσο περισσότερα χρόνια θα έχετε μαζί. Άλλωστε, ο κινητήρας είναι φτιαγμένος για εκατοντάδες χιλιάδες χιλιόμετρα και η τεχνολογία είναι πλέον πολύ πιο ασφαλής σε σχέση με τα καλά τα χρόνια του ’80.

- Διαφήμιση -

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.