Θέλουν πραγματικά οι γυναίκες θέσεις ισχύος;

34
φούστα
- Διαφήμιση -

​Σύμφωνα με την λίστα του περιοδικού Forbes για τις ισχυρότερες γυναίκες του πλανήτη, τις τρεις πρώτες θέσεις καταλαμβάνουν πολιτικοί (Angela Merkel, Teresa May και Christine Lagarde). Η λίστα περιλαμβάνει επιχειρηματίες, γυναίκες από τον χώρο του θεάματος και των επιστημών και η εναλλαγή επαγγελματικών χώρων είναι πραγματικά εντυπωσιακή και ενθαρρυντική. Υποδηλώνει πως οι γυναίκες έχουν βγει από το στερεοτυπικό καλούπι που ορίζει έναν συγκεκριμένο κλάδο ως δεδομένη επαγγελματική επιλογή λόγω φύλου, ωστόσο το πρόβλημα δεν βρίσκεται εκεί.

Κάθε μέρα, πολλές ικανές γυναίκες αγωνίζονται με τη δύναμή τους και ταλαιπωρούνται προσπαθώντας να αποδείξουν πως η επιτυχία και η ισχύς δεν τους στερεί κάτι από την έμφυτη ευαισθησία τους, από την επιθυμία τους να είναι σωστές επαγγελματίες και σωστοί άνθρωποι. Το αρνητικό αυτό «φορτίο» μεταφέρεται από πολλές γυναίκες καθημερινά, δημιουργώντας συμπληρωματικά εξωγενή και εσωτερικά προβλήματα και ουσιαστικά διατηρεί την σπέκουλα της έλλειψης επιθυμίας των γυναικών να ανελιχθούν σε θέσεις ισχύος.

- Διαφήμιση -

Οι γυναίκες το 2019 θέλουν να βρεθούν στην κορυφή, θέλουν να αποκτήσουν ισχύ και να αποτελούν ρυθμιστικούς παράγοντες στον κλάδο τους, ξέρουν όμως πως ταυτόχρονα θα πρέπει να πληρώσουν το τίμημα αυτής της φιλοδοξίας και να ανταγωνιστούν παγιωμένες νόρμες, στερεότυπα, «γυάλινες οροφές» που ανελκύονται αλλά δεν σταματούν κάπου για να «σπάσουν», ενώ παράλληλα αντιμετωπίζουν μια εσωτερική και αυτόβουλη κριτική που προκαλείται από όλα τα παραπάνω δεδομένα. Κατανοούμε πως αντιμετωπίζουμε έναν φαύλο κύκλο κριτικής και αυτοκριτικής που καλούμαστε να σπάσουμε με κόπο και προσπάθεια.

Οι τρόποι πηγάζουν από την ενίσχυση της αυτοπεποίθησης της γυναίκας ως επαγγελματία και ως κοινωνικής μονάδας, την ενίσχυση της δυναμικής της γυναίκας και την ουσιαστική και ίση αρωγή της σε θέματα πολιτικά, κοινωνικά, οικονομικά, επιχειρηματικά καθώς και προσωπικά.

1. Συγνώμη;
Η εταιρεία Pantene κυκλοφόρησε μια νέα διαφημιστική καμπάνια το 2014, η οποία έστρεψε την προσοχή στην τάση των γυναικών να ζητούν συγνώμη, ακόμη και όταν δεν είναι απαραίτητο. Αυτή η καμπάνια προκάλεσε πολλές συζητήσεις σχετικά με το πώς οι γυναίκες μπορούν να μάθουν να αλλάζουν αυτήν την προεπιλεγμένη συμπεριφορά. Λέγοντας ότι λυπούμαστε άσκοπα, θέτουμε εαυτούς σε μια υποτακτική και ανούσια θέση. Με αυτό τον τρόπο αφαιρούμε κάθε δικαίωμα υγιούς συζήτησης με επιχειρήματα και κατ’ επέκταση στερούμαστε την ισχύ που προσφέρεται από έναν αποδοτικό διάλογο. Η κατανόηση του πότε ζητάμε συγνώμη, γιατί και οι ενεργοποιήσεις για να το κάνουμε, βοηθά στο να πάψει να είναι η αυτόματη απάντηση και να χρησιμοποιείται μόνο όταν χρειάζεται.

2. Απλά
Το επόμενο σημείο απαιτεί παρατήρηση γιατί αναφέρεται σε κάτι που γίνεται καθημερινά, συνεχώς και χωρίς να γίνεται αντιληπτό. Σκεφτείτε ένα επαγγελματικό περιβάλλον, μια γυναίκα εργαζόμενη και ακούστε τα εξής: «απλά σκέφτηκα μήπως κάναμε την τάδε παρέμβαση», «απλά θα ήθελα να ρωτήσω την δείνα ερώτηση.», «απλά σου τηλεφώνησα/έστειλα email/ήρθα στο γραφείο σου για να κάνω κλπ».

Απλό δεν είναι; Κι όμως, αυτό το επίρρημα φανερώνει υποβάθμιση, φόβο, δισταγμό και έλλειψη αυτοπεποίθησης. Αν κάνουμε ένα μικρό βήμα και εξαλείψουμε τη λέξη «απλά» από την επικοινωνία μας, θα παρατηρούσαμε μια τεράστια διαφορά στον τρόπο που αντιλαμβανόμαστε στον εργασιακό χώρο.

3. Προαγωγή;
Οι γυναίκες διστάζουν να απαιτήσουν προαγωγή. Η διστακτικότητα αυτή είναι μια χαμένη ευκαιρία να αποδείξουμε στους άλλους την αξία και τη δύναμη του ταλέντου και των επιτευγμάτων μας. Λόγω της ενόχλησης μας με την αυτοπροβολή, η default συμπεριφορά μας είναι να στηριχτούμε στη σκληρή δουλειά και την απόδοση για αναγνώριση και ανταμοιβή. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα έλλειψη οράματος και επακόλουθη έλλειψη εξουσίας. Αναγνωρίζοντας ότι η αυτοπροβολή είναι μια ζωτικής σημασίας ηγετική ικανότητα βοηθάει να αλλάξουμε τη νοοτροπία μας. Η κατανόηση της προστιθέμενης αξίας μας δίνει μια καλύτερη ιδέα για το πώς συμβάλλουμε στα θετικά επιχειρηματικά αποτελέσματα.

Τα προαναφερθέντα δεν μπορούν να σταθούν αν δεν υπάρξει η κατανόηση της αξίας της θετικής επιρροής μιας και η ισχύς προέρχεται από τη γνώση της σχέσης μεταξύ του τρόπου που κάνουμε το έργο μας και των θετικών επιχειρηματικών αποτελεσμάτων, της αξίας μας πρόταση. Όταν καταλαβαίνουμε πραγματικά πώς επηρεάζουμε συγκεκριμένα αποτελέσματα, εκτιμούμε την επιρροή που έχουμε όχι μόνο στην επιχειρηματικότητα και την επίτευξη καθορισμένων στόχων αλλά και στην προσπάθεια να βοηθήσουμε άλλους να επιτύχουν.

Κάθε γυναίκα, κάθε άνθρωπος, ορίζει την ισχύ και την επιτυχία διαφορετικά. Για κάθε ορισμό όμως ας έχουμε κατά νου πως χρειάζεται αυτοπεποίθηση, αυτοσεβασμός και κυρίως αξιοπρέπεια, συστατικά που μας εξασφαλίζουν την επιτυχία και μας βεβαιώνουν πως κάνουμε το καλύτερο για εμάς και τους στόχους μας.

- Διαφήμιση -

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.