Θέμης Σαρανταένας: Ο σύμβουλος μάρκετινγκ αποκαλύπτει τα «μυστικά» του!

Θέμης Σαρανταένας
- Διαφήμιση -

Ο Θέμης Σαρανταένας, Σύμβουλος Μάρκετινγκ & Ανάπτυξης Επιχειρήσεων, μιλάει σήμερα στο epixeiro.gr για την πορεία του στον χώρο και για τις υπηρεσίες που παρέχει ένας marketing consultant, δίνοντας συμβουλές προς κάθε επιχείρηση που θέλει να επενδύσει στον συγκεκριμένο τομέα.

Είστε παράλληλα ο άνθρωπος πίσω από το Facebook fan page «Αναπτύσσω έξυπνα την επιχείρησή μου» που μετρά 24.500 fans, τι διαφορετικό κάνατε εκεί και πόσο δύσκολο ήταν να το πετύχετε;
Αυτό το fan page ξεκίνησε πριν οκτώ χρόνια, μαζί με το γραφείο συμβουλευτικής μου. Με πρωτότυπο επιχειρηματικό content (videos, podcasts, άρθρα, συνεντεύξεις, επιχειρηματικά παραδείγματα και ιδέες από την καθημερινότητα κ.α. ), διατηρώντας την επιστημονικότατα, τη σοβαρότητα και πάντα με στόχευση στους μικρομεσαίους επιχειρηματίες, χωρίς δύσκολους ακαδημαϊκούς ορισμούς, έχει φτάσει σήμερα σε αυτό το μέγεθος. Είναι σημαντικό 24.500 Έλληνες που αγαπούν την επιχειρηματικότητα να σε υποστηρίζουν. Νιώθω ευγνώμον!

- Διαφήμιση -

Και το δωρεάν mobile app σας «Marketing Consultant» έχει πάνω από 13.000 downloads, πως σκεφτήκατε να το δημιουργήσετε;
Καθαρά πειραματικά, το 2012. Ξεκίνησε από τη διάθεσή μου είχα τότε να δημιουργήσω ελληνικά επιχειρηματικά podcasts με business insights. Τότε δεν υπήρχε Spotify, ούτε εξειδικευμένες πλατφόρμες podcasts, ούτε το iTunes ήταν εξελιγμένο. Να φανταστείτε πως δεν υπήρχαν ούτε πολλά διαδεδομένα προγράμματα επεξεργασίας ήχου και έκανα τις εγγραφές σε ραδιοφωνικό studio. Σήμερα, έχω ηχογραφήσει πάνω από 170 διαφορετικά podcasts με tips και συμβουλές και είναι διαθέσιμα σε όλους. Και να που σήμερα, 7 χρόνια μετά, τα podcasts είναι «talk of the town», αναπτύσσονται ραγδαία και σύντομα θα διεκδικήσουν (παγκόσμια και όχι στην Ελλάδα) μερίδιο στη διαφημιστική πίτα. Ένα από τα μυστικά επιτυχίας ενός marketer είναι η διορατικότητα και η διαίσθηση. Ευτυχώς διαθέτω!

Σε ένα από τα βιβλία σας («Το μάρκετινγκ της Επιχείρησής σας», Εκδόσεις Rosili) γράφετε: «Πρέπει να εστιάζετε στην επίλυση της ανάγκης του πελάτη παρά στην επιρροή της απόφασής του». Θεωρείτε ότι οι marketers και οι πωλητές σήμερα δίνουν περισσότερο έμφαση στην επιρροή του πελάτη;
Οι άνθρωποι του marketing και των πωλήσεων οφείλουν να διαγνώσουν σωστά την ανάγκη του πελάτη (που προϋπάρχει) και να του προτείνουν λύση προσαρμοσμένη σε αυτήν. Ο πελάτης θέλει κάτι αλλά δεν ξέρει πως να το βρει. Εμείς (marketers και πωλητές) γνωρίζουμε πως θα το βρει, οφείλουμε λοιπόν να του το αποκαλύψουμε μέσα όμως από το δικό του πλαίσιο επικοινωνίας. Αυτή είναι η σύνδεση που πρέπει να γίνει. Simple as that!

Επικοινωνεί μια επιχείρηση μαζί σας και ζητά τη βοήθεια σας. Ποιες είναι οι πρώτες ενέργειες που κάνετε και πώς ελέγχετε τα αποτελέσματα που προσφέρουν αυτές;
Το βασικότερο είναι να διαπιστώσω ότι ο επιχειρηματίας που έχω απέναντί μου είναι διατεθειμένος να ακούσει αυτά που έχω να του πω. Θυμηθείτε πως πολλοί επιχειρηματίες δεν είναι εξοικειωμένοι με την έννοια της συμβουλευτικής, με αποτέλεσμα, ενώ θεωρητικά θα ήθελαν ιδέες και προτάσεις, στην πραγματικότητα δεν ασκούν ενεργητική ακρόαση. Είναι απολύτως απαραίτητο, για να είμαι αποτελεσματικός στη δουλειά μου, να έχω σωστή και ακριβή πληροφόρηση. Η συναισθηματική φόρτιση των επιχειρηματιών όταν μιλούν για την επιχείρησή τους («το παιδί τους») δυσκολεύει τη δουλειά μου, καθώς μου μεταφέρουν μια μη αντικειμενική εικόνα, όμως έχω βρει τρόπους να προσεγγίζω την πραγματικότητα. Βασικός κανόνας είναι πως η συμβουλευτική λειτουργεί με το σύστημα «garbage in – garbage out» (ο,τι της δώσεις, αυτό θα σου δώσει). Έτσι λοιπόν, όλα ξεκινούν από μια σωστή διάγνωση.

Ποια είναι, τελικά, η σημασία του Marketing για την ανάπτυξη μιας ελληνικής μικρομεσαίας επιχείρησης; Τι είναι αυτό που πρέπει να κάνει και τι θα της προσφέρει;
Το marketing είναι μία παρεξηγημένη επιστήμη / τέχνη. Στην πραγματικότητα, αποτελεί το Α και το Ω για την ανάπτυξη κάθε επιχείρησης. Είναι εκείνο που θα εντοπίσει τις ανάγκες των πελατών, είναι αυτό που θα προσδιορίσει το κοινό – στόχο, είναι αυτό που θα δημιουργήσει ένα προϊόν ή μία υπηρεσία, είναι αυτό που θα προωθήσει την υπηρεσία ή το προϊόν αποτελεσματικά και πολλά άλλα. Ειδικά μία μικρομεσαία επιχείρηση, μόνο οφέλη μπορεί να αποκομίσει από το marketing.

Πότε μια εταιρεία χρειάζεται εξωτερική βοήθεια στον τομέα του marketing;
Μία επιχείρηση μπορεί να χρειαστεί βοήθεια εξωτερική στο marketing όταν δεν διαθέτει εσωτερικό τμήμα marketing ή όταν τα στελέχη που απαρτίζουν το τμήμα είναι Junior και δεν έχουν την απαιτούμενη εμπειρία για να δημιουργήσουν μία αποτελεσματική στρατηγική ανάπτυξης.

Πολλά ακούγονται τα τελευταία χρόνια για το digital marketing. Ποια η σημασία του για μια ΜμΕ; Υπάρχουν σημεία που χρειάζονται προσοχή, όσον αφορά στην προβολή στα διάφορα κοινωνικά δίκτυα;
Το digital marketing καθημερινά αποκτά όλο και μεγαλύτερο μερίδιο στο μείγμα των μέσων το οποίο χρησιμοποιούμε για να πετύχουμε τους στόχους μας. Βέβαια, το digital marketing είναι απλά εργαλείο και δεν έχει έρθει για να αντικαταστήσει όλα τα υπόλοιπα. Έτσι, λοιπόν, πρέπει να το χρησιμοποιούμε αποτελεσματικά και συνετά.

Αν σας ζητούσα να μου αναφέρετε τα σημαντικότερα λάθη που κάνουν οι ελληνικές ΜμΕ στον τομέα του marketing, ποια θα ήταν αυτά;
Το σημαντικότερο λάθος, για εμένα, που κάνουν σήμερα οι μικρομεσαίες επιχειρήσεις, είναι ότι πιστεύουν πως το internet marketing είναι η λύση στα προβλήματά τους και πως μόνο αυτό θα μπορέσει να αυξήσει το τζίρο τους. Ακόμα, οι μικρομεσαίες επιχειρήσεις θεωρούν ότι το αποτελεσματικό marketing είναι μία οικονομική υπόθεση και πιστεύουν ότι μπορεί να υπάρξει non budget marketing. Στην πραγματικότητα, όμως, το marketing budget είναι η επένδυση για την ανάπτυξη της επιχείρησης.

Που μπορεί κάποιος να σας βρει, να μάθει περισσότερα για εσάς και να παρακολουθήσει τη δουλειά σας;
Στο marketingconsultant.gr ή από κοντά στο γραφείο μου Αθήνα, Θεσσαλονίκη και Λευκωσία!

- Διαφήμιση -

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.