Σ. Χόντα: Έχτισε αυτοκρατορία όταν τον απέρριψε η Toyota

98
Χόντα μηχανικός αυτοκρατορία
- Διαφήμιση -

Το χρονικό μιας ανεπανάληπτης επιτυχίας που θα μπορούσε κάλλιστα να ήταν ολοκληρωτική καταστροφή! Αντισυμβατικός, ανορθόδοξος και ανυπότακτος, σε μια χώρα που δεν φημίζεται μάλιστα καθόλου για την προθυμία της να αποδεχτεί στους κόλπους της τους αντικομφορμίστες, ο Σοϊτσίρο Χόντα δημιούργησε έναν παγκόσμιο κολοσσό σε πείσμα της ιαπωνικής κυβέρνησης!

Ο άνθρωπος που άλλαξε τον τρόπο που διοικούνταν οι επιχειρήσεις στη Χώρα του Ανατέλλοντος Ηλίου έβαλε σκοπό να μεταμορφώσει το επιχειρηματικό τοπίο της αυτοκινητοβιομηχανίας στην οικουμένη και, τηρουμένων των αναλογιών, το πέτυχε.

- Διαφήμιση -

Σε όλη του τη μακρά καριέρα, ο Χόντα δεν ξέχασε ποτέ τη μέρα που αντίκρισε το πρώτο του αυτοκίνητο, τρέχοντας ξοπίσω του παρέα με τα άλλα παιδάκια του απομονωμένου χωριού του. Παρά το γεγονός ότι μοιράστηκε με όλους τα ίδια συναισθήματα έκπληξης, μαγείας και εντυπωσιασμού, εκείνος δεν θα έμενε εκεί, καθώς μιλάμε για την εμπειρία που άλλαξε τον ρου της ζωής του.

Την ώρα που καλυπτόταν λοιπόν από το πυκνό σύννεφο σκόνης που άφηνε πίσω του το τετράτροχο, κάτι σκίρτησε μέσα στον μικρό Σοϊτσίρο, ο οποίος βάλθηκε να το κυνηγά προσπαθώντας να το πιάσει. Μάταια όμως, αν και αυτό θα γινόταν το μοτίβο της ζωής του: πάντα να κυνηγάς κάτι που δεν μπορείς να πιάσεις!

Κι αυτό ακριβώς έκανε στο υπόλοιπο της ζωής του, γινόμενος σύμβολο θέλησης, σκληρής δουλειάς και επιτυχίας! Ακόμα και όταν αποτύγχανε, δεν το έβαζε κάτω και σύντομα τα μηχανάκια που κατασκεύαζε στο οικιακό γκαράζ θα γίνονταν αχτύπητα, κάνοντας γνωστό στα πέρατα του κόσμου το περίφημο λογότυπο της Honda, το οποίο φιγούραρε στον καιρό του πάνω σε μοτοποδήλατα, μοτοσικλέτες και αυτοκίνητα τελικά…

Πρώτα χρόνια

Χόντα πρώτα χρόνια

Ο Σοϊτσίρο Χόντα γεννιέται στις 17 Νοεμβρίου 1906 σε ένα μικρό χωριό στους πρόποδες του Όρους Φούτζι ως ο πρώτος γιος του σιδηρουργού του οικισμού και μιας μοδίστρας. Ο μικρός θα περάσει τα πρώτα χρόνια της ζωής του στο σιδεράδικο του πατέρα του βοηθώντας τον στις επιδιορθώσεις ποδηλάτων.

Όρεξη για γράμματα δεν είχε, αν και τα μικροσκοπικά του χέρια έπιαναν πολύ, οπότε οι κακοί βαθμοί στον σχολικό έλεγχο αντισταθμίζονταν από τη σκληρή δουλειά που έριχνε στην πατρική επιχείρηση.

Όπως είπαμε, η στιγμή που στιγμάτισε την παιδική του ηλικία ήταν η έλευση του πρώτου μηχανοκίνητου κάρου στο απομονωμένο χωριό, αφήνοντας τον Σοϊτσίρο μαγεμένο όσο ποτέ. Το 1922, ολοκληρώνοντας τη βασική σχολική εκπαίδευση μετά κόπων και βασάνων, ήταν πια ξεφτέρι στις επιδιορθώσεις και τα μηχανικά μέρη (επιδιόρθωνε τους κινητήρες που κινούσαν τους μύλους του χωριού) κι έτσι δεν άργησε να εξασφαλίσει την πρακτική του σε συνεργείο αυτοκινήτων του Τόκιο (Arto Shokai).

Χόντα μηχανές

Λίγο αργότερα, θα δουλέψει στο περιβόητο πρόγραμμα για το αγωνιστικό Art Daimler, το πειραματικό αυτοκίνητο που πάντρευε αρμονικά τον κινητήρα του αεροσκάφους Curtiss με το σασί του American Mitchell!

Η ανάγκη μετατροπής των μηχανικών μερών του «τέρατος» αυτού του χάρισε πολύτιμες γνώσεις, ανεκτίμητες για την κατοπινή του περιπέτεια. Όταν ο Shinichi Sakibahara έτρεξε λοιπόν το θηριώδες αγωνιστικό για πρώτη φορά και κέρδισε το μεγάλο έπαθλο, ο νεαρός άντρας που ήταν στο πλευρό του δεν ήταν άλλος από τον 17χρονο Σοϊτσίρο!

Αστέρι λες από τα γεννοφάσκια του στα μηχανική, το 1928 επιστρέφει στο χωριό του ως αρχιμηχανικός και σύντομα ήταν έτοιμος να ιδρύσει το πρώτο δικό του μαγαζί στη γενέτειρά του, μια αντιπροσωπεία της Art Shokai. Ήξερε πια απέξω και ανακατωτά πώς να επισκευάζει τα Mercedes, Lincoln και Daimler που κατάφταναν στο συνεργείο του Τόκιο και με περισσή αυτοπεποίθηση επιδόθηκε στη δική του περιπέτεια…

Χτίζοντας μια αυτοκρατορία: Η ιστορία της Honda Motor Company

Χόντα αυτοκρατορία

Παρά τη δουλειά του στο συνεργείο, είχε ήδη κολλήσει το μικρόβιο της αγωνιστικής οδήγησης και πλέον το ενδιαφέρον του στράφηκε τόσο στις αγωνιστικές μοτοσικλέτες όσο και τα σπορ αυτοκίνητα. Ο πειραματισμός του με τους βενζινοκινητήρες απέδωσε καρπούς και το 1928 ίδρυσε την Tohai Seiki Company για να κατασκευάσει τα δικής του σύλληψης εξαρτήματα και κυρίως πιστόνια. Σύντομα θα τα πουλούσε στην Toyota, τον μεγάλο παίκτη της ιαπωνικής αυτοκινητοβιομηχανίας.

Στα μέσα της δεκαετίας του 1940 ο Χόντα ήταν έτοιμος για νέες μηχανοκίνητες περιπέτειες: σχεδίασε και κατασκεύασε έναν μικρό και φορητό κινητήρα που μπορούσε να προσαρμοστεί εύκολα στα ποδήλατα της εποχής, γεννώντας έτσι το μοτοποδήλατο! Η νέα δραστηριότητα αποδείχθηκε ανεπανάληπτη επιτυχία και έδωσε έτσι νέα ώθηση στο όνειρό του, να χαρίσει σε όλους τους Ιάπωνες τη δυνατότητα να μετακινούνται με το δικό τους μέσο!

- Διαφήμιση -

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.