Κυπαρισσία Αντωνάρα: Η «Lady Butcher» που καινοτομεί στον χώρο του κρέατος

102
Κυπαρισσία
- Διαφήμιση -

Η Κυπαρισσία Αντωνάρα σπούδασε κρεοπώλης, fashion designer, food stylist και τυροκόμος. Σήμερα, μιλάει στο epixeiro.gr για το πώς συνδυάζει όλες αυτές τις γνώσεις, με διακρίσεις και καινοτομία, από το «καλύτερο burger στον κόσμο» μέχρι το πρώτο burger κάνναβης.

Ξεκινήσατε από το σχέδιο μόδας και σήμερα σας βρίσκουμε ως «Lady Butcher». Δώστε μας μια εικόνα από τη συγκεκριμένη πορεία.

- Διαφήμιση -

Η αγάπη μου για το καλό φαγητό και την ισορροπημένη διατροφή ξεκίνησε από πολύ παλιά, καθώς η οικογένειά μου δραστηριοποιείται στον κλάδο του κρεοπωλείου και της επεξεργασίας τροφίμων από το 1984. Μπορεί να σας φανεί παράξενο, αλλά πάντοτε θυμάμαι να έβλεπα τον κόσμο του κρέατος μέσα από το πρίσμα της μόδας. Γι’ αυτό το λόγο, με πολύ προσοχή και μεράκι, επέλεξα να σπουδάσω κρεοπώλης, fashion designer, food stylist και τυροκόμος, με μοναδικό στόχο να συνδέσω τις δύο μεγάλες μου αγάπες, την μόδα και το καλό φαγητό και να αφήσω το δικό μου στίγμα στον χώρο!

Το επάγγελμα του κρεοπώλη το ασκώ καθημερινά εδώ και χρόνια. Παράλληλα όμως, έχω αναλάβει κατά καιρούς την επιμέλεια στήλης για food styling σε γνωστό περιοδικό της πόλης μου, ενώ αυτή την περίοδο συμμετέχω ως meat expert σε εβδομαδιαία εκπομπή του Δημοτικού Ραδιοφώνου Θες/νικης, μεταφέροντας στους ακροατές tips & συμβουλές για το κρέας και την μαγειρική και δίνοντας παράλληλα ιδιαίτερη βαρύτητα στον ρόλο της ισορροπημένης και υγιεινής διατροφής στη ζωή μας.

Θεωρώ πως όταν υπάρχει αγάπη και μεράκι, ακόμη και κόσμοι που στην αρχή μπορεί να φαντάζουν τόσο διαφορετικοί, μπορούν να ενωθούν αρμονικά και πολύ δημιουργικά!

Σας γνωρίσαμε πριν από μερικούς μήνες ως μέλος της ομάδας που έφτιαξε το καλύτερο burger στον κόσμο. Μιλήστε μας για τη συγκεκριμένη διάκριση και για το προϊόν που βραβεύτηκε.

Ο Παγκόσμιος Διαγωνισμός Κρεοπωλών (World Butchers’ Challenge – WBC) είναι ένας θεσμός που ξεκίνησε με πρωτοβουλία της Νέας Ζηλανδίας και της Αυστραλίας το 2011, αποτελώντας για τον χώρο μας έναν διαγωνισμό με παγκόσμια αναγνωρισιμότητα και αποδοχή. Πέρσι, στο Μπέλφαστ της Ιρλανδίας, συμμετείχαν και διαγωνίστηκαν συνολικά δώδεκα χώρες, με τη δική μου συμμετοχή να αποτελεί τη μοναδική γυναικεία παρουσία στην ομάδα που εκπροσώπησε η Ελλάδα. Το burger μας – που βραβεύτηκε ως το Καλύτερο Burger στον Κόσμο – κέρδισε τις καρδιές της κριτικής επιτροπής λόγω της απλότητας της συνταγής, αλλά και του γεγονότος πως τα υλικά και τα μυρωδικά του προέρχονταν από την ελληνική Γη. Όπως χαρακτηριστικά αναφέρει και ο θεσμός των Βραβείων στο επίσημο website τους, η ομάδα μας κατάφερε να σκεφτεί «έξω από το κουτί» (think outside the box), υποστηρίζοντας την ελληνική Γη και μεταδίδοντας μία εσωτερική δύναμη που έκρυβε μέσα της για την υποστήριξη της χώρας μας.

Πριν από λίγες εβδομάδες, «απασχολήσατε» και πάλι τον Τύπο, με το «πρώτο burger κάνναβης». Υπάρχει ζήτηση για τέτοια προϊόντα; Ποιες είναι οι επιχειρηματικές ευκαιρίες που προσφέρει η βιομηχανική κάνναβη στον χώρο σας;

Η αλήθεια είναι πως το τελευταίο διάστημα γίνεται αρκετά συχνά λόγος για την βιομηχανική κάνναβη, για τις ευεργετικές της ικανότητες, την καλλιέργειά ή τις ευκαιρίες που μπορεί να προσφέρει επιχειρηματικά. Σίγουρα υπάρχει μία τάση να την αναφέρουμε συχνά. Ζήτηση όμως θα έλεγα πως υπάρχει σίγουρα για προϊόντα που προσφέρουν το κάτι παραπάνω στην καθημερινή μας διατροφή με τον έναν ή τον άλλο τρόπο. Ανακαλύπτουμε συνεχώς προϊόντα που πριν από κάποια χρόνια δεν τα γνωρίζαμε, μιλάμε για super foods και βιολογικά, πάντα με επίκεντρο την υγιεινή διατροφή. Σ΄ αυτήν τη γενικότερη τάση, έρχεται η βιομηχανική κάνναβη να βρει επιχειρηματικά τη θέση της, καθώς σημειώνει σημαντική μακροδιατροφική αξία στις διάφορες βρώσιμες εναλλακτικές που προσφέρεται, περιέχει αμελητέα ποσότητα σε THC, χωρίς ψυχοτρόπες ιδιότητες, ενώ επιπλέον καλλιεργείται νόμιμα σε διάφορες χώρες εντός και εκτός της ΕΕ.

Αξίζει να σημειώσω πως το συγκεκριμένο burger κάνναβης περιέχει τρεις φορές περισσότερη πρωτεΐνη σε σχέση με ένα παραδοσιακό burger. Επιπλέον της αυξημένης πρωτεϊνικής του αξίας, συγκεντρώνει πολλά επιπλέον ευεργετικά χαρακτηριστικά, καθώς περιέχει μεγάλη περιεκτικότητα σε ω-3 και ω-6 και άλλα πολυακόρεστα λιπαρά οξέα.

Ποιος είναι ο ρόλος της «καινοτομίας» στον χώρο του κρέατος και σε μια επιχείρηση που ασχολείται με αυτό, ένα κρεοπωλείο; Ποια η δική σας φιλοσοφία για τη δημιουργία καινοτόμων προϊόντων;

Δεν είναι καθόλου τυχαίο πως το burger κάνναβης το παρουσίασα για 1η φορά στο κοινό στο 14ο Συνέδριο Καινοτομίας πριν από λίγο καιρό. Η καινοτομία, κατά την άποψή μου, δεν γνωρίζει επιχειρηματικούς κλάδους και δεν αφορά συγκεκριμένα προϊόντα ή υπηρεσίες μόνο. Αποτελεί για εμένα τρόπο σκέψης, αλλά και τρόπο ζωής γενικότερα. Σκέφτομαι συνεχώς νέους τρόπους που θα μπορούσαν να πάνε την Lady Butcher ένα βήμα πιο μπροστά, είτε αυτές οι σκέψεις αφορούν καινούργια προϊόντα και συνταγές, είτε πρωτοποριακές συσκευασίες, είτε κανάλια διανομής (όπως το ladybutcher.gr που δημιούργησα πρόσφατα), είτε ο,τιδήποτε άλλο που θα μπορούσε να αλλάξει την καθημερινότητα τη δική μου, αλλά και των ανθρώπων που μας εμπιστεύονται. Με λίγα λόγια, η καινοτομία δεν αποτελεί απλά μία στιγμιαία ωραία ιδέα, αλλά έχει βάθος, πολύ ενδιαφέρον για τον άνθρωπο και την καλύτερη εξυπηρέτησή του, συνέχεια και εξέλιξη.

Διατηρείτε τόσο τη δική σας επιχείρηση όσο και ένα ηλεκτρονικό κατάστημα. Τι αναζητά ο κόσμος σε αυτό; Και ποιες οι δυνατότητες που προσφέρονται για τη διάθεση προϊόντων κρέατος μέσω του διαδικτύου;

Σίγουρα, η αγορά κρεατοσκευασμάτων από το διαδίκτυο δεν αποτελούσε από τις πρώτες αγορές που θα έσπευδε κάποιος καταναλωτής να πραγματοποιήσει online. Το καταναλωτικό κοινό όμως, αργά ή γρήγορα, ακολουθεί τους ρυθμούς και τις τάσεις της εποχής. Με χαρά διαπιστώσαμε πως το κοινό είναι πολύ περισσότερο εξοικειωμένο από αυτό που κι εμείς οι ίδιοι περιμέναμε αρχικά, κι αυτό είναι κάτι που μας χαροποιεί ιδιαίτερα. Στις αναζητήσεις του κοινού συγκαταλέγονται κυρίως οι νέες μας προτάσεις ιδιαίτερου γαστρονομικού ενδιαφέροντος που με ένα απλό και γρήγορο ψήσιμο μπορούν να μετατρέψουν κάθε καθημερινό τραπέζι σε τραπέζι… Κυριακής! Αυτό μας δίνει φυσικά κίνητρο για να συνεχίσουμε να δημιουργούμε νέα προϊόντα που θα προσφέρουν στην ελληνική οικογένεια «ποιοτικές, γευστικές και γαστρονομικά ιδιαίτερες λύσεις για το καθημερινό τραπέζι», ικανοποιώντας τις γευστικές προσδοκίες και απαιτήσεις όλης της οικογένειας.

Η οικογένειά σας δραστηριοποιείται στον κλάδο από τη δεκαετία του ‘80. Ποιες είναι οι γνώσεις – ή οι πρακτικές αν θέλετε – που παίρνετε και ποιες εκείνες που «αφήνετε» ή που αλλάζετε, σε σχέση με την προηγούμενη γενιά;

Σίγουρα έχω πάρει πολλά σε επίπεδο γνώσεων και πρακτικών. Κρατώ με σεβασμό όλα τα στοιχεία και τις διαδικασίες που με βοηθούν να διατηρήσω υψηλά ποιοτικά πρότυπα και να κερδίσω την εμπιστοσύνη της πελατείας μου. Εάν έπρεπε να κρατήσω ένα μόνο στοιχείο από την οικογένειά μου, αυτό θα ήταν η διατήρηση της λέξης «εμπιστοσύνη». Τα προϊόντα μας ανήκουν στην κατηγορία των τροφίμων, πράγμα που σημαίνει πως η λέξη «εμπιστοσύνη» παίζει καθοριστικό ρόλο στην ολοκλήρωση μίας αγοράς και την ικανοποίηση του πελάτη μας. Κλειδί για αυτήν την εμπιστοσύνη αποτελεί, κυρίως, η ποιότητα και η συνέπεια σ’ αυτά που λέμε και προμηθεύουμε, όχι μόνο προϊόντικά, αλλά και με την γενικότερη επικοινωνία μέσα από την ιστοσελίδα μας ή τα social media μας.

Από την άλλη, αυτό που θεωρώ πως προσθέτω, είναι ο τρόπος σκέψης μου σε σχέση με την καινοτομία και η συνεχής αγάπη μου και προσπάθεια για κάθε τι καινούργιο που θα αλλάξει προς το καλύτερο την καθημερινότητα των ανθρώπων που μας εμπιστεύονται.

Γενικότερα, θα λέγατε πως υπάρχουν πολλά παραδείγματα γυναικών που ασχολούνται με τον συγκεκριμένο χώρο, λειτουργώντας ακόμη και τα δικά τους κρεοπωλεία; Υπάρχουν ευκαιρίες ή δυσκολίες για τις γυναίκες σε έναν – ενδεχομένως ανδροκρατούμενο – χώρο;

Η αλήθεια είναι πως δεν γνωρίζω τον αριθμό των γυναικών που λειτουργούν δικά τους κρεοπωλεία. Αυτό που γνωρίζω όμως είναι πως ο αριθμός των γυναικών που φοιτούν στις σχολές κρεοπωλών ολοένα και αυξάνεται, αν και ο χώρος συνεχίζει να παραμένει ανδροκρατούμενος. Δυσκολίες για την ένταξη και αποδοχή μίας γυναίκας στο χώρο, φυσικά και υπάρχουν. Κλειδί όμως για την αποδοχή του οποιουδήποτε ανθρώπου – είτε γυναίκας, είτε άντρα – αποτελεί η αγάπη και η ποιότητα της δουλειάς του. Αυτά εξάλλου δημιουργούν και τις αντίστοιχες ευκαιρίες για τον καθένα μας.

Τι θα συμβουλεύατε τους αναγνώστες μας, όσον αφορά στην αγορά και στην κατανάλωση κρέατος; Υπάρχει κάποιο «μυστικό» που θα θέλατε να μοιραστείτε μαζί μας;

Συνταγές και μυστικά για τρόπους μαγειρέματος και ψησίματος του κρέατος υπάρχουν άπειρα και μάλιστα από ανθρώπους πολύ καταρτισμένους που αποδεικνύουν καθημερινά την αγάπη τους για το καλό φαγητό. Μυστικά για τις ευεργετικές ιδιότητες του κρέατος μπορεί επίσης να βρει κάποιος πολύ εύκολα πλέον. Αυτό που θα συμβούλευα τους αναγνώστες είναι να βρουν τον κατάλληλο κρεοπώλη στον οποίο θα εμπιστευτούν τη διατροφή τους και να συζητούν μαζί του ο,τιδήποτε τους απασχολεί σε σχέση με το κρέας, αλλά και τη διατροφή γενικότερα. Όλοι οι άνθρωποι του χώρου μας οφείλουμε να συμβάλλουμε με τον τρόπο μας σε έναν υγιεινό και ισορροπημένο τρόπο διατροφής.

Ποιοι είναι οι επόμενοι στόχοι για την Lady Butcher; Ποια τα σχέδια για το άμεσο μέλλον;

Σχέδια, στόχοι και όνειρα υπάρχουν πολλά! Σίγουρα επικεντρώνομαι στην υποστήριξη και στην εξέλιξη του ladybutcher.gr, καθώς και στην προώθηση του burger κάνναβης μέσα από πολλαπλά κανάλια διανομής. Ταυτόχρονα όμως, είναι πολλά τα νέα projects που ήδη επεξεργάζομαι και θα ήθελα να υλοποιήσω στο άμεσο μέλλον. Πολύ σύντομα, πιστεύω πως θα είμαι σε θέση να ανακοινώσω ένα ολοκαίνουργιο project που ετοιμάζω, καθώς και μία συνεργασία με μία επώνυμη εταιρία.

- Διαφήμιση -

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.