e-commerce: Χτίστε τη στρατηγική σας, υιοθετήστε τη νοοτροπία του νικητή

58
στρατηγική e-commerce
- Διαφήμιση -

Το e-commerce αυξάνεται θεαματικά σε ρυθμούς και αριθμούς κάθε χρόνο. Για τους επιχειρηματίες αυτή είναι μια πραγματικότητα που δεν μπορούν να αγνοήσουν οικονομικά. Και ταυτόχρονα, η αλλαγή των καταναλωτικών συνηθειών και οι απλές στη χρήση τεχνολογίες έχουν κάνει το e-commerce μια ευκαιρία ανάπτυξης της δουλειάς που δεν πρέπει να αγνοήσετε.

Το πρώτο πράγμα που χρειάζεται να κάνετε πριν από οτιδήποτε είναι να σχεδιάσετε τη στρατηγική marketing και να φτιάξετε ένα υψηλής απόδοσης και αποτελεσματικότητας web-site ώστε να μετατρέψετε τους επισκέπτες σε πελάτες.

- Διαφήμιση -

Στοιχεία για μια αποτελεσματική στρατηγική e-commerce marketing

  • Υπολογίστε την πολιτική αποστολών και επιστροφών
  • Σχεδιάστε τις προωθητικές σας ενέργειες
  • Αξιολογείστε τις προμήθειες και τις ανάγκες σας σε ανθρώπινο δυναμικό
  • Φτιάξτε το on line κατάστημα σας
  • Παρουσιάστε το e-commerce site σας
  • Αξιολογείστε και προσαρμόστε τις ενέργειες σας

Καθορίστε λοιπόν τη στρατηγική σας σε όλους τους τομείς της δουλειάς σας. Αποστολές, επιστροφές, προβολή και προώθηση, προμήθειες, ανθρώπινο δυναμικό, επικοινωνία, εγγυήσεις, κλπ. Αφού φτιάξατε το on-line κατάστημα σας, παρουσιάστε την e-commerce σελίδα σας.

Αναρωτηθείτε γιατί οι πελάτες – καταναλωτές επιλέγουν εσάς και την επιχείρηση σας από τον ανταγωνισμό. Η απάντηση θα καθορίσει και την κατεύθυνση που πρέπει να ακολουθήσετε και τη στρατηγική που θα σχεδιάσετε. Το προϊόν και το όνομα που αυτό εκφράζει (branding) σας βοηθά να εντοπίσετε τους πελάτες σας και τη θέση σας στην αγορά.

Απαραίτητο στοιχείο είναι η δημιουργία κλίματος εμπιστοσύνης. Η εμπιστοσύνη είναι που γεννά πωλήσεις. Και οι πωλήσεις είναι το… ζητούμενο.

Μην φοβάστε να πείτε την ιστορία σας. Τι θέλετε να πουλήσετε. Σε ποιους. Ποια είναι η αγορά σας. Πως θα χτίσετε την εμπιστοσύνη στο προϊόν/υπηρεσία σας. Ποιος θα ασχοληθεί με όλα αυτά. Αυτά και αλλά ερωτήματα πρέπει να βρουν απάντηση.

Στοιχεία που πρέπει να γνωρίζετε προκειμένου να πουλήσετε on line

  1. Μέγεθος και βάρος αποστολής. Ελαφρά (σε βάρος) προϊόντα έχουν χαμηλό κόστος αποστολής και προσφέρουν καλύτερο ποσοστό κέρδους. Τα έξοδα αποστολής συχνά αποτελούν αίτια άρνησης αποστολής και πώλησης.
  2. Customization. Προσαρμογή στις απαιτήσεις του πελάτη. Μπορεί να αποτελεί το δυνατό σημείο πώλησης (Unique Selling Point) αλλά ταυτόχρονα έχει και κόστος. Μεταβολές σε χρώμα, μέγεθος, διαστάσεις, κ.α. μπορεί να αυξήσει το κόστος αποθήκευσης και τον κίνδυνο λάθους.
  3. Διερευνήστε την αγορά ώστε να καταλάβετε ποια είναι η ζήτηση για τα προϊόντα και τις υπηρεσίες σας
  4. Ανταγωνισμός. Οι τιμές και τα προϊόντα των ανταγωνιστών έχουν άμεση σχέση με τα δικά σας είδη. Πρέπει να γνωρίζετε καλά τον ανταγωνισμό και να επιλέξετε εκείνα τα προϊόντα τα οποία είναι πολύ ανταγωνιστικά.
  5. Εύθραυστο προϊόν. Συχνά τα προϊόντα που είναι εύθραυστα έχουν αυξημένο κόστος αποστολής καθώς απαιτούν ειδικές συσκευασίες και συνθήκες παράδοσης.
  6. Εποχικότητα. Διαφορετικά προϊόντα πωλούνται σε διαφορετικές περιόδους μέσα στο έτος. Αυτό μπορεί να επηρεάσει τη ρευστότητα, τα κοστολόγια, τη διαθεσιμότητα, τη περίοδο υψηλής κίνησης και ζήτησης.

Για να πετύχετε στο e-commerce, στην αρχή προσφέρετε ένα αριθμό μοναδικών και ανταγωνιστικών προϊόντων τα οποία έχετε σε απόθεμα. Κάντε μια έρευνα στην αγορά online ώστε να διαπιστώσετε ποια είναι η ζήτηση γι’ αυτά τα προϊόντα. Μαζέψτε στατιστικά στοιχεία. Δημογραφικά, τάσεις, μόδα, αγορά. Υπάρχει προσφορά; Συλλέξτε στοιχεία από πωλητές, φίλους, συνεργάτες, προμηθευτές, κ.α.

Αυτές όλες οι πληροφορίες θα δώσουν απαντήσεις και στα πιο κάτω ερωτήματα:

  • Ποιος είναι ο ηγέτης στην αγορά;
  • Είναι η αγορά κορεσμένη;
  • Υπάρχει κάποιο κομμάτι της αγοράς (niche) που τώρα δεν εξυπηρετείται;
  • Ποια η θέση των ανταγωνιστών στην αγορά;
  • Τι χρεώνουν οι ανταγωνιστές;
  • Ποια είναι η θέση των social media & sites για τον ανταγωνισμό;

Έχοντας όλα αυτά τα στοιχεία, δεδομένα και πληροφορίες μπορείτε να διαλέξετε και να επικεντρώσετε τη στρατηγική σας σε συγκεκριμένα τμήματα της αγοράς που εξασφαλίζουν μεγαλύτερα έσοδα.

Μπορεί να θέλετε να συνδεθείτε με market places όπως Amazon, eBay, Alibaba. Το πλεονέκτημα στην περίπτωση αυτή είναι η πρόσβαση σε ένα τεράστιο κοινό με χαμηλή αρχική επένδυση. Το μειονέκτημα είναι οι υψηλές προμήθειες που χρεώνουν αυτές οι πλατφόρμες.

Γι’ αυτό καλό θα είναι να ξεκινήσετε αργά και σε μια μόνο πλατφόρμα. Π.χ. να πουλήσετε τις επιστροφές σας μέσω του eBay. Η να πουλήσετε τη περσινή συλλογή μέσω της Amazon σε καλές τιμές.

Η εμπιστοσύνη online είναι δύσκολο πράγμα. Οι πελάτες ψάχνουν για σχόλια και κριτικές σε όλα τα μέσα. Η αρχική επαφή έχει δυσκολίες. Οι πελάτες στην αρχή θα ρωτήσουν για τα προϊόντα και τις υπηρεσίες σας. Επομένως, είναι σημαντικό να διατηρείτε μια καλή γραμμή επικοινωνίας για εύκολη πρόσβαση και αμεσότητα.

Κάντε τη διαδικασία πώλησης όσο πιο απλή γίνεται. Το ίδιο ισχύει και με τη διαδικασία αποστολής. Μετά τη πώληση και την αποστολή/παράδοση συνεχίστε να έχετε επαφή με τον πελάτη. Χτίστε εμπιστοσύνη.

Διαβάστε περισσότερα ΕΔΩ

- Διαφήμιση -

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.