Η υγιεινή διατροφή είναι πιο αποτελεσματική από τα διατροφικά συμπληρώματα

76
διατροφή
- Διαφήμιση -

Εκατομμύρια άνθρωποι σε όλο τον κόσμο συμπληρώνουν τη διατροφή τους λαμβάνοντας βιταμίνες και μέταλλα, θεωρώντας ότι με αυτό τον τρόπο ενισχύουν το οργανισμό τους και έχουν καλύτερη υγεία. Ωστόσο, μια νέα μελέτη που δημοσιεύθηκε στο επιστημονικό περιοδικό Annals of Internal Medicine, δείχνει ότι υπάρχει ελάχιστη θετική επίδραση στον οργανισμό μας και την υγεία μας από τη λήψη αυτών των συμπληρωμάτων διατροφής, ενώ δεν μειώνουν και τον κίνδυνο θανάτου.

Η μελέτη με τίτλο “Association Among Dietary Supplement Use, Nutrient Intake, and Mortality Among U.S. Adults: A Cohort Study,” χρηματοδοτήθηκε από τα Εθνικά Ινστιτούτα Υγείας των ΗΠΑ και συμπεριέλαβε Αμερικανούς πολίτες ηλικίας άνω των 20 ετών.

- Διαφήμιση -

Σύμφωνα με τους ερευνητές του πανεπιστημίου Tufts στις ΗΠΑ, τα συμπληρώματα διατροφής όπως διαφάνηκε στη μελέτη, δεν βοηθούν στη βελτίωση της υγείας. Αντίθετα, μια υγιεινή και ισορροπημένη διατροφή καθώς και ένας ενεργός τρόπος ζωής είναι αυτά που μειώνουν σημαντικά τον κίνδυνο θανάτου.

Η ομάδα εξέτασε 30.899 ενήλικες στις Ηνωμένες Πολιτείες και διαπίστωσε ότι τα συμπληρώματα διατροφής ούτε προσέφεραν μια καλύτερη υγεία στους συμμετέχοντες αλλά ούτε και μείωσαν τον κίνδυνο καρκίνου και θανάτου λόγω άλλων αιτιών. Από την άλλη πλευρά, τα ίδια θρεπτικά συστατικά που υπάρχουν στα τρόφιμα μπορούν να συμβάλουν στη βελτίωση της υγείας και στη μείωση του κινδύνου θανάτου λόγω καρκίνου, καρδιακών παθήσεων και άλλων αιτιών.

Οι επιστήμονες εξέτασαν τις συνήθεις θρεπτικές ουσίες και τα συμπληρώματα που λάμβαναν οι συμμετέχοντες και παράλληλα τα συνέκριναν με τους θανάτους από καρκίνο ή καρδιακή πάθηση ή οποιαδήποτε άλλη αιτία. Τα στοιχεία για τους θανάτους τα α πήραν από τις καταγραφές του Εθνικού Δείκτη Θνησιμότητας.

Οι συμμετέχοντες κλήθηκαν να αναφέρουν τα συμπληρώματα διατροφής που έχουν πάρει τις τελευταίες 30 ημέρες της έρευνας. Το όνομα του προϊόντος, τη διάρκεια χρήσης και τη συχνότητα χρήσης του. Για να εκτιμηθεί η πρόσληψη θρεπτικών ουσιών από τα τρόφιμα, χρησιμοποιήθηκε μια 24ωρη καταγραφή της διατροφής για την αξιολόγηση των θρεπτικών συστατικών που λαμβάνονται από τρόφιμα.

Οι συμμετέχοντες παρακολουθήθηκαν για περίπου 6 χρόνια. Κατά τη διάρκεια αυτής της περιόδου κατεγράφησαν 3.613 θάνατοι με τους 945 να οφείλονται σε καρδιακή πάθηση και 805 σε καρκίνο.

Εξετάζοντας τη συσχέτιση μεταξύ πρόσληψης θρεπτικών ουσιών και θανάτων, οι ερευνητές διαπίστωσαν ότι η επαρκής πρόσληψη βιταμινών Α και Κ, ψευδαργύρου και μαγνησίου συνδέονται με τον μειωμένο κίνδυνο θανάτου. Όμως, όπως είπαν, αυτό το ευεργετικό αποτέλεσμα ισχύει μόνο όταν αυτά τα θρεπτικά συστατικά λαμβάνονται από τα τρόφιμα και όχι από τα συμπληρώματα διατροφής.

Τα αποτελέσματα αποκάλυψαν επίσης ότι τα άτομα που λαμβάνουν συμπληρώματα ασβεστίου άνω των 1.000 χιλιοστογράμμων την ημέρα μπορεί να διατρέχουν κίνδυνο και όχι να επωφελούνται. Αυτό το ποσοστό πρόσληψης συμπληρωμάτων ασβεστίου συνδέθηκε με αυξημένο κίνδυνο (53% περισσότερο) θανάτου λόγω καρκίνου, σύμφωνα με τους ερευνητές. Η πρόσληψη ασβεστίου από τα τρόφιμα όμως δεν συνδέεται με τον καρκίνο, όπως είπαν ενώ βρήκαν ότι και η λήψη βιταμίνης D, όταν δεν υπήρχε έλλειψη στον οργανισμό του συμμετέχοντα, συνδέθηκε με μεγαλύτερο κίνδυνο θανάτου.

Σύμφωνα με την επικεφαλής ερευνήτρια Δρ. Fang Fang Zhang, είναι σημαντικό να κατανοήσουν τον ρόλο που μπορεί να διαδραματίσει το θρεπτικό συστατικό και την πηγή του στα αποτελέσματα της υγείας, ιδιαίτερα εάν το αποτέλεσμα δεν είναι ευεργετικό. «Τα αποτελέσματά μας υποστηρίζουν την ιδέα ότι, ενώ η χρήση συμπληρωμάτων συμβάλλει σε ένα αυξημένο επίπεδο συνολικής πρόσληψης θρεπτικών ουσιών, υπάρχουν ωφέλιμες συσχετίσεις με θρεπτικά συστατικά από τρόφιμα που δεν παρατηρούνται με συμπληρώματα» επισημαίνει και συμπληρώνει ότι, ή μελέτη αυτά επιβεβαιώνει επίσης τη σημασία του εντοπισμού πηγή θρεπτικών ουσιών κατά την αξιολόγηση των αποτελεσμάτων θνησιμότητας.

Αξίζει να σημειωθεί ότι, σύμφωνα με τα στοιχεία του ομίλου έρευνας της αγοράς Mintel στο Ηνωμένο Βασίλειο σημειώθηκε αύξηση κατά 6% των πωλήσεων συμπληρωμάτων διατροφής τα τελευταία πέντε χρόνια. Το 2018, οι Βρετανοί δαπάνησαν περίπου 442 εκατομμύρια λίρες στερλίνες για συμπληρώματα διατροφής. Στις ΗΠΑ, περίπου το 50% του πληθυσμού παίρνει κάποια ή άλλη μορφή συμπληρώματος διατροφής ενώ ο αριθμός αυτός είναι περίπου 34% στο Ηνωμένο Βασίλειο.

Οι ειδικοί στη διατροφή και την υγεία τόνισαν ότι η λήψη συμπληρωμάτων μπορεί να προκαλέσει περισσότερη βλάβη παρά καλό στην υγεία ενώ, μια υγιεινή διατροφή πλούσια σε φρούτα και λαχανικά, δημητριακά ολικής αλέσεως, σπόρους, όσπρια και ξηρούς καρπούς και γαλακτοκομικά προϊόντα χαμηλής περιεκτικότητας σε λιπαρά είναι ωφέλιμη. Προσθέτουν όμως, ότι οι βιταμίνες και τα ανόργανα συμπληρώματα είναι επωφελή για όσους έχουν έλλειψη βιταμινών και για όσους έχουν μεγαλύτερη ανάγκη όπως για παράδειγμα, έγκυες γυναίκες που χρειάζονται φολικό οξύ κ.λπ.

- Διαφήμιση -

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.