Copywriting – Αποφύγετε τα κακώς κείμενα της διαφημιστικής γραφής!

Copywriting
- Διαφήμιση -

To copywriting αποτελεί ένα από τα πιο σημαντικά όπλα του μάρκετινγκ και της διαφήμισης. Η σωστή χρήση του γραπτού λόγου μπορεί να έχει εκπληκτικά αποτελέσματα για μία επιχείρηση, αρκεί βεβαίως να χρησιμοποιείται σωστά. Ας δούμε 5 από τα πλέον συνηθισμένα λάθη που θα πρέπει να αποφεύγουμε.

Less is more
Το να επικοινωνείς πολλά πράγματα μέσα σε λίγες μόνο λέξεις, λέγεται copywriting. Οτιδήποτε άλλο λέγεται συγγραφή βιβλίου και βεβαίως στον κόσμο των επιχειρήσεων έρχεται σε σύγκρουση με το γνωστό «Ο χρόνος είναι χρήμα». Κανείς δεν πρόκειται να διαβάσει ένα μακροσκελέστατο κείμενο! Στόχος σας πρέπει να είναι η συγγραφή μικρών και περιεκτικών κειμένων που έλκουν το ενδιαφέρον του κοινού που απευθύνεστε ενώ ταυτόχρονα δεν υπολείπονται σε ουσιαστικές πληροφορίες που πρέπει εκ των πραγμάτων να επικοινωνηθούν. Δεν πρέπει να ξεχνάμε πως ο αρχικός λόγος της δημιουργίας ενός κειμένου, είναι να πληροφορήσει και όχι απλώς να εντυπωσιάσει!

- Διαφήμιση -

Προσέχετε τη γλώσσα σας!
Δεν εννοώ το αυτονόητο, δηλαδή πως το κείμενο πρέπει να είναι ευπρεπές και σοβαρό, αλλά πως θα πρέπει εξαρχής να έχετε στο μυαλό σας πως σε πολλές περιπτώσεις θα χρειαστεί να απευθυνθείτε σε ανθρώπους οι οποίοι, και είναι απόλυτα λογικό, αγνοούν τις επαγγελματικές ορολογίες που χρησιμοποιείτε στον τομέα της δουλειάς σας. Αν πραγματικά δεν απευθύνεστε σε ανθρώπους οι οποίοι κινούνται στο ίδιο γνωστικό επίπεδο αναφορικά με το επαγγελματικό σας αντικείμενο, τότε καλό θα ήταν να αποφύγετε τη δύσκολη και εξειδικευμένη γλώσσα που χρησιμοποιείτε καθημερινά. Προτιμήστε έναν πιο απλό τρόπο επικοινωνίας που θα επιτρέπει στον αναγνώστη να κατανοήσει τις λύσεις που του προσφέρετε και όχι τους πολύπλοκους πολλές φορές μηχανισμούς, μέσω των οποίων θα το καταφέρετε αυτό.

Εγώ, εγώ, εγώ!
Ο αγγελιοφόρος μεταφέρει το μήνυμα. Δεν είναι το μήνυμα! Εσείς έχετε το ρόλο του αγγελιοφόρου και της φωνής! Βασικό μέλημά σας πρέπει να είναι το πώς θα επικοινωνήσετε ξεκάθαρα το μήνυμά σας, ανεπηρέαστοι από τις προσωπικές σας καταβολές και απόψεις. Αναζητάτε ανθρώπους που να μοιράζονται κοινές με εσάς ανησυχίες και ενδιαφέρονται για τα προϊόντα και τις υπηρεσίες που θα τους προσφέρετε. Σκοπός σας είναι η δημιουργία ενός κειμένου που απαντάει στις ανησυχίες των πελατών που απευθύνεστε μέσα από λύσεις και προτάσεις. Λύσεις και προτάσεις όμως που παρουσιάζονται λαμβάνοντας σοβαρά υπόψη την οπτική του πελάτη. Όχι τη δική σας! Έχετε λοιπόν στο μυαλό σας πως πρέπει να “μπαίνετε στα παπούτσια” του κοινού που απευθύνεστε.

Καλημέραααααααα!!!! ☺❤♫!!!!!!
Πάντα γράφουμε λαμβάνοντας υπόψη το μέσο που θα χρησιμοποιήσουμε. Διαφορετική γραφή χρησιμοποιούμε σε μία επιστολή πώλησης, διαφορετική όταν επικοινωνούμε μέσω της προσωπικής μας σελίδας στο Facebook και εντελώς άλλη όταν ο δίαυλος επικοινωνίας μας είναι μία εταιρική σελίδα στο Facebook! Τα κείμενά μας λοιπόν θα πρέπει να είναι εναρμονισμένα με το ύφος που επιβάλει το εκάστοτε μέσο επικοινωνίας. Παραδείγματος χάριν, όταν απευθυνόμαστε για πρώτη φορά σε εν δυνάμει πελάτες μέσω ενός newsletter, δηλαδή σε πρόσωπα που δεν γνωρίζουν εμάς ή την επιχείρησή μας, το εισαγωγικό μας κείμενο δεν μπορεί να έχει την επικοινωνιακή προσέγγιση που ακολουθούμε στα Facebook posts που απευθύνονται προς τους φίλους ή τους ακόλουθούς μας!

Call to action
Το να μην περιλαμβάνετε στο κείμενό σας το λεγόμενο call to action ή πιο απλά μία πρόταση προτροπής, είναι στην πραγματικότητα σαν να επαφίεστε στις δάφνες σας νιώθοντας ικανοποίηση για το ό,τι καταφέρατε να το συντάξετε. Στόχος πίσω από κάθε σας κείμενο πρέπει να είναι και η αντίστοιχη ανταπόκριση από το κοινό. Αυτή η ανταπόκριση κυμαίνεται από ένα απλό like μέχρι και μία τηλεφωνική κλήση από έναν εν δυνάμει πελάτη του οποίου τα γραφόμενά σας του κίνησαν το ενδιαφέρον. Πάντα πρέπει να υπάρχει ένα call to action το οποίο θα προτρέπει τους πελάτες να αλληλοεπιδράσουν μαζί σας, να προβούν σε κάποια ενέργεια, να ανακαλύψουν ακόμη περισσότερα για την επιχείρησή, τα προϊόντα και τις υπηρεσίες που προσφέρετε.

Θέμης Σαρανταένας
Σύμβουλος Μάρκετινγκ

- Διαφήμιση -

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.