Κοιμηθείτε καλά και μειώστε τον κίνδυνο καρδιαγγειακών παθήσεων

0
36
Κοιμηθείτε
- Διαφήμιση -

Η πρώτη που δείχνει πως μία περιοχή του εγκεφάλου επηρεάζεται από τον ύπνο και σχετίζεται με τον μυελό των οστών.

Τουλάχιστον επτά ώρες ύπνου κάθε βράδυ χρειάζονται για να μειωθεί ο κίνδυνος καρδιακής προσβολής ή εγκεφαλικού επεισοδίου, σύμφωνα με νέα μελέτη.

- Διαφήμιση -

Έρευνα που διεξήχθη σε πειραματόζωα έδειξε ότι τα ποντίκια που δεν κοιμόντουσαν αρκετά είχαν περισσότερες πιθανότητες να αναπτύξουν αθηροσκλήρωση στα τοιχώματα των αγγείων.

Προηγούμενες μελέτες έχουν δείξει ότι η έλλειψη ύπνου αυξάνει τον κίνδυνο καρδιαγγειακών παθήσεων, ωστόσο για τους ερευνητές δεν ήταν ακόμα ξεκάθαρο το γιατί συμβαίνει αυτό. Η ομάδα από το Γενικό Νοσοκομείο Μασαχουσέτης στην Βοστόνη αναφέρει στη μελέτη της ότι είναι η πρώτη που επιχείρησε να εντοπίσει τον μηχανισμό με τον οποίο δρα ο ανεπαρκής ύπνος στην υγεία.

«Ξεκινήσαμε έχοντας ως δεδομένο το ότι ο ύπνος είναι καλός για την καρδιαγγειακή λειτουργία και η έλλειψή του κάνει κακό στην υγεία, κάτι που γνωρίζουμε εδώ και αρκετό καιρό», δήλωσε ο Δρ. Filip Swirski, επίκουρος καθηγητής στην Ιατρική Σχολή του Χάρβαρντ.

«Η δική μας ερώτηση ήταν “Πώς;” Θέλαμε να εξετάσουμε τους γνωστούς αυτούς κίνδυνους με στόχο την ανακάλυψη των ιστικών, κυτταρικών ή μοριακών διαδρομών οι οποίες μπορεί να εξηγούν αυτή τη σύνδεση».

Το αμερικανικό Εθνικό Ίδρυμα Ύπνου συστήνει στους ενήλικες να κοιμούνται μεταξύ επτά και εννέα ωρών κάθε βράδυ.

Ωστόσο, μία μελέτη που διεξήχθη το 2015 από τα κέντρα Πρόληψης και Ελέγχου ασθενειών βρήκε ότι περίπου το 50% των ενηλίκων κοιμόταν λιγότερο από τις συνιστώμενες ώρες. Ο ανεπαρκής ύπνος έχει συσχετιστεί με την αύξηση του κινδύνου παχυσαρκίας, σακχαρώδους διαβήτη, καρδιαγγειακών παθήσεων ακόμα και καρκίνου, αλλά οι ερευνητές δεν γνωρίζουν ακόμα πώς λειτουργούν οι μηχανισμοί που προκαλούν αυτές τις νόσους.

Στα πλαίσια της μελέτης η ομάδα προγραμμάτισε γενετικά εργαστηριακά ποντίκια για να παρουσιάσουν αρτηριακή νόσο.

Στη μία ομάδα των ποντικιών επετράπη να κοιμούνται ανενόχλητα για τουλάχιστον επτά ώρες, ενώ ο ύπνος της άλλης ομάδας δεχόταν συνεχείς διακοπές εξαιτίας συνεχούς θορύβου που τα ξυπνούσε. Σε καμία από τις δύο ομάδες δεν παρατηρήθηκαν αλλαγές στο βάρος ή στα επίπεδα χοληστερόλης. Ωστόσο στα ποντίκια που δεν κατάφερναν να κοιμηθούν φυσιολογικά παρατηρήθηκε ότι υπήρχαν περισσότερες αθηρωματικές πλάκες στα αγγεία τους συγκριτικά με τα ποντίκια που τους επιτρεπόταν να κοιμούνται κανονικά.

Στα ποντίκια που είχαν διακοπτόμενο ύπνο παρατηρήθηκε επίσης ότι είχαν υψηλότερα επίπεδα δύο ειδών λευκών αιμοσφαιρίων (μονοκύτταρα και ουδετερόφιλα) τα οποία έχει φανεί ότι παίζουν ρόλο στην αθηροσκλήρωση.

 

Οι ερευνητές εντόπισαν ότι η ορεξίνη (ή υποκριτίνη), μία ορμόνη που παράγεται στην περιοχή του υποθαλάμου του εγκεφάλου, η οποία προωθεί την αφύπνιση και την όρεξη, έλεγχε την παραγωγή λευκών αιμοσφαιρίων στον μυελό των οστών.

«Οι ανακάλυψη μίας σύνδεσης μεταξύ της περιοχής του εγκεφάλου η οποία προωθεί την αφύπνιση και την όρεξη και το πώς αυτή επικοινωνεί απευθείας με τον μυελό των οστών» ήταν μία έκπληξη», δήλωσε ο Δρ. Swirski προσθέτοντας πως ελπίζει να μελετήσει αυτή τη δίοδο στους ανθρώπους εξετάζοντας αν έχει επιπτώσεις πέρα από τον ύπνο. «Χρειάζεται να αλλάξουμε αυτή την αντίληψη και οι άνθρωποι να καταλάβουν ότι θα είναι πιο παραγωγικοί, υγιείς και χαρούμενοι αν διατηρήσουν ένα φυσιολογικό και υψηλής ποιότητας κύκλο ύπνου» συμπληρώνει ο ερευνητής.

- Διαφήμιση -

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.