5 μέρη στον πλανήτη που δεν μπορείς να πας

μέρη

Αν είσαι σαν εμάς, σίγουρα θα μπεις στον πειρασμό να αναζητήσεις εναλλακτικούς τρόπους προσέγγισης για τα παρακάτω μέρη, φτάνοντας στο τέλος αυτού του κειμένου. Αν είσαι κανονικό(τερο)ς άνθρωπος, απλά θα σκιαχτείς λίγο με κάποια από αυτά. Όπως και να ‘χει, ιδού πέντε πολύ ενδιαφέροντα μέρη του πλανήτη… κλειστά για το κοινό.

Το Svalbard Global Seed Vault, στη Νορβηγία
Στα βάθη του Αρκτικού Κύκλου, στην πλαγιά ενός βουνού ώστε να διασφαλίζεται ότι θα παραμείνει πάνω από το επίπεδο της θάλασσας ακόμα και αν λιώσουν όλοι οι πάγοι του πλανήτη, υπάρχουν αποθηκευμένοι 100 εκατομμύρια σπόροι –αρκετοί για να επαναφέρουν όλη τη χλωρίδα του πλανήτη σε περίπτωση καταστροφής. Όλες οι χώρες (ακόμα και η Βόρεια Κορέα) έχουν αποθηκεύσει τους σπόρους τους εδώ –η Συρία μάλιστα πήρε πίσω κάποιους από αυτούς το 2015, για να φυτέψει ξανά σιτηρά στον κατεστραμμένο από τον πόλεμο Χαλέπι.

Το Βόρειο Νησί Sentinel, στην Ινδία
Οι Σεντινελέζοι του Ινδικού Ωκεανού είναι μια από τις ελάχιστες φυλές του πλανήτη που δεν έχει έρθει σε καμία απολύτως επαφή με τον σύγχρονο πολιτισμό. Το 2006, δύο ψαράδες που μπήκαν κατά λάθος στην περιοχή τους δολοφονήθηκαν άγρια από τους ιθαγενείς, και από τότε το νησί είναι απαγορευμένη ζώνη.

Η Πύλη του Άδη (ή Πλουτώνιο) στην Ιεράπολη της Τουρκίας
Ο Στράβωνας γράφει σε μια από τις διηγήσεις του πως «κάθε ζωντανός οργανισμός που διαβαίνει τις πύλες του πέφτει νεκρός». Περιγράφει, μάλιστα, πως έριξε μέσα δύο σπουργίτια, τα οποία πέθαναν σχεδόν αμέσως. Αυτό που δεν ήξερε ο Στράβωνας ήταν ότι, όπως ανακάλυψαν επιστήμονες το 1965, τα επίπεδα διοξειδίου του άνθρακα μέσα στο Πλουτώνιο είναι τόσο υψηλά που αρκούν για να σκοτώσουν τόσο ζώα όσο και ανθρώπους.

Το Surtsey, στην Ισλανδία
Αυτό το μικρό νησάκι του Ατλαντικού δεν υπήρχε πριν το 1963 –δημιουργήθηκε από έκρηξη ηφαιστείου, η οποία κράτησε τρεις ολόκληρες μέρες. Η επιστημονική κοινότητα αποφάσισε να το κρατήσει άθικτο, για να μελετήσει πώς αναπτύσσεται ένα οικοσύστημα από το μηδέν. Στο νησί δουλεύουν ελάχιστοι επιστήμονες, που δεν επιτρέπεται να φέρουν μαζί τους κανενός είδους σπόρους. Υπάρχει, βέβαια, μια ιστορία που λέει πως ένας από την ομάδα παράκουσε την εντολή και πήγε για το, εχμ, νούμερο δύο του επάνω στη λάβα, με αποτέλεσμα να… φυτρώσει μια ντοματιά! Όταν ανακάλυψαν τι είχε συμβεί, οι εμφανώς προβληματισμένοι επιστήμονες την ξερίζωσαν και οι έρευνες πλέον συνεχίζονται κανονικά –αλλά η πρόσβαση στο νησί έχει γίνει ακόμα πιο αυστηρά ελεγχόμενη.

Η Area 51, των ΗΠΑ
Γύρω στα 150 χιλιόμετρα από το Λας Βέγκας, η περίφημη Περιοχή 51 παραμένει ένα από τα πιο μυστηριώδη μέρη του πλανήτη, με την κυβέρνηση των ΗΠΑ να αρνείται επίσημα την ύπαρξή της μέχρι πολύ πρόσφατα –το 2013, για την ακρίβεια. Η περιοχή χρησιμοποιείται κατά κύριο λόγο από την CIA και την Αμερικανική Αεροπορία για πειράματα, εξαιτίας της απομονωμένης θέσης της στην έρημο της Νεβάδα. Είναι, βέβαια, σίγουρα περισσότερο γνωστή από τις θεωρίες συνωμοσίας που θέλουν πειράματα, μυστικές συναντήσεις, ακόμα και μια αυτοψία εξωγήινου να πραγματοποιούνται στην περιοχή, η οποία είναι σαφώς πολύ αυστηρά αποκλεισμένη.